U sklopu Međunarodnog dana plesa UPUH i ove godine organizira niz radionica i programa. Plesne radionice bit će održane u Čakovcu, Rijeci i Zagrebu, a u suradnji s UO SHOOMA niz programa za djecu i mlade održat će se u Biogradu na Moru, Sv. Filip i Jakovu, Grubišnom polju i na Lastovu. Uz održavanje suradnje s Ekonomskim fakultetom i nastavka dijaloga o boljoj vidljivosti plesa, ove smo godine ostvarili suradnju s Austrijskim kulturnim forumom i bosansko – austrijskom umjetnicom Aldinom Topčagić koja će, 28. 04. u 17 h u Muzeju suvremene umjetnosti, izvesti plesno – glazbenu intervenciju u stalnom postavu. Ovogodišnji je vizual posvećen Steve Paxtonu (1939. – 2024.), plesaču, koreografu i inovatoru, koji je svoji radom ostavio značajan trag u suvremenom plesu.
Susret sa studentima Digitalnog marketinga
23. 04. 2024. u 17 h
Tala ple(j)s
Radnička cesta 27
Zagreb
Nakon prošlogodišnjeg susreta sa studentima digitalnog marketinga koji je označio početak suradnje UPUH-a i Ekonomskog fakulteta, ove godine družimo se ponovo u Tala ple(j)su.
Susret organiziramo u sklopu obilježavanja Međunarodnog dana plesa, a osmišljen je kao poluformalno druženje u sklopu kojega ćemo otvoriti pitanje vidljivosti plesa, načina na koji ples može/treba biti prezentiran široj javnosti, važnosti plesa u široj zajednici, te suvremenog načina komunikacije s publikom putem digitalnih medija. Studenti će se imati priliku upoznati sa suvremenim plesom i načinom rada kako bi mogli otvoriti dijalog i pokušali osmisliti rješenja koja će pridonijeti većoj vidljivosti plesa. Pozvani su svi plesači i koreografi koji žele čuti konstruktivne prijedloge i razgovarati o mogućnostima povećanja vidljivosti suvremenog plesa.
Suradnja UPUH-a i Ekonomskog fakulteta započeta je 2023. godine, a obuhvaća realizaciju studentske prakse u sklopu aktivnosti UPUH-a i gostovanja članova/ica UPUH-a na Ekonomskom fakultetu u sklopu kolegija Digitalni marketing. U sklopu prakse, studenti će osmišljavati strategiji postizanja veće vidljivosti UPUH-a ali će i biti dostupni plesnim umjetnicima i umjetničkim organizacijama pri osmišljavanju marketinških strategija, s ciljem postizanja većeg broja publike. Posebna zahvala ide profesorici Morani Fundrić na interesu, otvorenosti i razumijevanju specifičnosti suvremenog plesa.
24. 04 2024.. u 17.30 h – OTKAZANO!
BRLOG koncert, predstava za djecu i obitelji
DV Ivana Brlić Mažuranić
Ul. Marina Držića 1
Biograd na Moru
Koncert izvode Vanesa Petrac, Ivan Marojević i Irma Unušić
BRLOG koncert je interaktivna koncertna predstava za djecu i njihove obitelji. Na koncertu se izvodi glazba s albuma i motivira publiku na slušanje, zajedničko pokretanje, plesanje ili jednostavno uživanje. Ovo je format koji je jako teško objasniti, a vrlo se jednostavno valja kroz tijelo. Brlog koncert poziva na smijeh, igru i ugodno pokretanje. Ulaskom u Brlog vraćamo se u tijelo, u našu kuću i tu nam je dobro.
25.04. 2024. u 10:45
ASTRONAUTI, interaktivna plesno-kazališna predstava za cijelu obitelj s djecom u dobi od 4 do 9 godina
K.I.N.O.
Ivana Danila 9
Sv. Filip i Jakov
Koncept i režija: Maja Zećo
koreografija: Irma Unušić,
izvedba: Una Štalcar Furač, Irma Unušić, Vanesa Petrac, Ivan Marojević,
oblikovatelji zvuka: Vanesa Petrac, Ivan Marojević,
kostimografija: Selena Gazda
ilustracija za plakat: Karla Unušić, Danilo Kreso,
grafička podrška: Vedran Markulin,
produkcija: UO SHOOMA,
fotografije: Marina Ćosić
Beskonačnost te sve poznato i nepoznato o svemiru poslužilo je kao inspiracija za kreiranje ove
predstave u kojoj djeca imaju priliku na interaktivan način biti sudionici predstave, a ne samo
gledatelji. Imaju slobodu istražiti, doživjeti i kreirati svoj autentični pokret motiviran događajima u
predstavi, a koji su istovremeno podržani uživo oblikovanim zvukom. Specifičnost ove predstave je ta što je publika od samog početka uronjena u predstavu na način da, zajedno s izvođačima,
provodi astronautske vježbe kao pripremu za “putovanje u svemir”. Aktivnim sudjelovanjem publike u predstavi želja je djecu motivirati na kreaciju vlastitog pokreta, što posljedično djeluje na razvoj samosvijesti i samopouzdanja. Interaktivnost u predstavi želi djeci omogućiti da svojim aktivnim sudjelovanjem u izvedbi dožive vlastiti potencijal za promjenu društva kao predodžbu o mogućnosti promjene društvene stvarnosti izvan kazališta. Iskustvo i doživljaj koji djeca primaju sudjelovanjem na predstavi simultano je estetske i socijalne prirode. Istovremeno svojim sudjelovanjem djeca kreiraju estetiku predstave ali i ostvaruju kontakt s izvođačima i ostalom publikom.U predstavi jednako dobro mogu uživati i odrasli (staratelji, odgojitelji/ice, učitelji/ice)
što je odlična prilika za zbližavanje i zajedničko uživanje u umjetnosti plesa i kazališta.
26.04.2024. u 10 h
(PRO)BUDIMO PLES, radionica suvremenog plesnog pokreta
Voditeljica: Nikolina Mekovec
Dom amatera Grada Čakovca,
Stjepana Radića 1 ,
Čakovec
Radionica zasnivana na plesnom gradivu Rudolfa Labana koji je svoju plesnu umjetnost pokreta podijelio u šesnaest tema. Nakon predstavljenih prvih osam osnovnih tema kroz radionicu bavili bi se prvom temom „Svjesnost o vlastitom tijelu i mogućnostima kretanja pojedinih dijelova tijela“. Kroz osnovne crte upoznali bi polaznike sa ustrojstvom tijela i mogućnostima gibanja pojedinih dijelova tijela odvojenih od drugih, te njihove ekspresije u plesu. U drugom dijelu radionice pristupili bi improvizaciji i kroz zadanu tematiku došli do malog plesnog sastava potaknuvši individualno kretanje i kreativnu djelatnost svakog djeteta.
prijave: nikol.mekovec@gmail.com
Nikolina Mekovec rođena 3.12.1969. u Čakovcu, nakon završene srednje škole, pozvana je u „Centar za kulturu“ Čakovec da vodi „Plesnu grupu Centra za kulturu“ koja se na njenu inicijativu 1992. osamostaljuje i prerasta u Plesni studio „Teuta“. Zbog svog prepoznatljivog plesnog rukopisa 2008. preimenuje se u Studio suvremenog plesa „Teuta“ koji djeluje kao Udruga građana od 1998., sve do sada. Danas „TEUTA“ okuplja 70- tak djece i mladih, djeluje i stvara u Domu amatera Grada Čakovca, ujedno je i članica Gradske zajednice kulture, Hrvatskog sabora kulture i „Društva naša djeca“ Čakovec. Kroz svoj rad Nikolina Mekovec kao umjetnički voditelj i koreograf studija dobila je mnogo nagrada i priznanja za svoj plesni rukopis i više od 30- tak godina promiče suvremenu plesnu umjetnost među djecom i mladima.
27.04. 2024. u 18:30 h
ASTRONAUTI, interaktivna plesno-kazališna predstava za cijelu obitelj s djecom u dobi od 4 do 9 godina
TBA u Udruga LA!UVO!
Lastovo
Koncept i režija: Maja Zećo
koreografija: Irma Unušić,
izvedba: Una Štalcar Furač, Irma Unušić, Vanesa Petrac, Ivan Marojević,
oblikovatelji zvuka: Vanesa Petrac, Ivan Marojević,
kostimografija: Selena Gazda
ilustracija za plakat: Karla Unušić, Danilo Kreso,
grafička podrška: Vedran Markulin,
produkcija: UO SHOOMA,
Beskonačnost te sve poznato i nepoznato o svemiru poslužilo je kao inspiracija za kreiranje ove
predstave u kojoj djeca imaju priliku na interaktivan način biti sudionici predstave, a ne samo
gledatelji. Imaju slobodu istražiti, doživjeti i kreirati svoj autentični pokret motiviran događajima u
predstavi, a koji su istovremeno podržani uživo oblikovanim zvukom. Specifičnost ove predstave je ta što je publika od samog početka uronjena u predstavu na način da, zajedno s izvođačima,
provodi astronautske vježbe kao pripremu za “putovanje u svemir”. Aktivnim sudjelovanjem publike u predstavi želja je djecu motivirati na kreaciju vlastitog pokreta, što posljedično djeluje na razvoj samosvijesti i samopouzdanja. Interaktivnost u predstavi želi djeci omogućiti da svojim aktivnim sudjelovanjem u izvedbi dožive vlastiti potencijal za promjenu društva kao predodžbu o mogućnosti promjene društvene stvarnosti izvan kazališta. Iskustvo i doživljaj koji djeca primaju sudjelovanjem na predstavi simultano je estetske i socijalne prirode. Istovremeno svojim sudjelovanjem djeca kreiraju estetiku predstave ali i ostvaruju kontakt s izvođačima i ostalom publikom.U predstavi jednako dobro mogu uživati i odrasli (staratelji, odgojitelji/ice, učitelji/ice)
što je odlična prilika za zbližavanje i zajedničko uživanje u umjetnosti plesa i kazališta.
27. 04. 2024. od 10 do 12 h
Street jazz, radionica suvremenog i street plesa
Voditeljica: Virna Hošnjak
Zagrebački plesni centar
Ilica 10
Zagreb
Radionice spajaj suvremeni i street vokabular kroz improvizacijske zadatke i koreografiju.
Radi se na opuštanju plesača i svijesti da budu svoji i autentični, te da se usude izaći iz zone komfora. Naglasak je na fluidnosti i razvoju vlastitog groova.
prijave: upravni.odbor.upuh@gmail.com
Virna Hošnjak započinje svoju plesnu priču u rodnom Čakovcu u studiju za suvremeni ples “Teuta” čiji je član bila deset godina. Preseljenjem u Zagreb okreće se jazz danceu i komercijalnom svijetu, te postaje dugogodišnji plesač, asistent i voditelj u plesnom studiju “Escape” Lidije Iveković. Sudjelovala je u brojnim televizijskim emisijama i festivalima, sportskim eventima, radila za brojne hrvatske izvođače, te predstavljala Hrvatsku na Eurosongu 2010. uz grupu Feminnem.
2014.godine odlazi na desetomjesečnu kinesku turneju nakon koje se vraća u Čakovec, te otvara vlastiti plesni studio “Korak” koji djeluje od 2015. godine.
27. 04. 2024. od 12 do 14 h
Follow the Flow, radionica suvremenog plesa
Voditeljica: Urša Rupnik
Zagrebački plesni centar
Ilica 10
Zagreb
Radionica započinje jednostavnim ali učinkovitim dinamičkim. Nakon toga, radimo strukturirane vježbe na podu, vertikalne plesne fraze i prostorne kombinacije, koje implementiramo u finalnu koreografiju u koju implementiramo prethodno naučene principe pokreta, koncepte, teme i plesne materijale. Naglasak je na preciznosti pokreta, koordinaciji tjelesne scheme, slojevitoj koordinaciji udova, torza i posture koje postižemo tehničkim i kreativnim vježbama, kao i na ekspresivnoj interpretaciji plesnih materijala, vertikalno – horizontalnim prijelazima, plesnoj vještini, muzikalnosti, mekoći i fluidnosti pokreta. Stvaramo opuštenu atmosferu i siguran prostor u kojemu se povezujemo sa sobom, drugima i ostajemo svjesni grupe. Ojačavamo memoriju pokreta, proširujemo plesni vokabular i povećavamo motoričke sposobnosti. Kao dugogodišnja asistentica poznatog američkog plesača, koreografa i učitelja Joea Alegadoa, Uršina pedagoška praksa zasniva se na Shifting Roots – Alegado Movement Language metodologiji čija je osnova povezanost sa Zemljom koja omogućava slobodu pokreta, kao i kretanje prostorom. Zasniva se na pokretu ruku i koji su povezani s tjelesnim izvorima energije i omogućavaju pokret i ekspresiju cijele tjelesne strukture.
prijave na: upravni.odbor.upuh@gmail.com
Urša Rupnik je plesna umjetnica, koreografkinja, pedagoginja i kulturologinja: Surađuje s brojnim renomiranim slovenskim koreografima i umjetnicima. Dio je kolektiva Frankies, a surađuje i s Konzervatorijem za glazbu i balet u Ljubljani.
27. 04. 2024. u 12 h
Krakata plesačica, radionica suvremenog plesa za djecu
Voditeljica: Katarina Barešić
Plesni centar K2K
Ul. Fiorella la Guardije 14a,
Rijeka
Radionica je namijenjena djeci od 4. do 8. razreda osnovne škole koja imaju prethodno plesno iskustvo. Radionica je zanimljiva i kompleksna, a opet prilagođena djeci koja nisu u plesnom treningu. Uključuje osnovne stavke tehničkog sata:
- Kretanje po prostoru(hodanje, trčanje, mijenjanje fronte, rad s pažnjom podijeljenom na tijelo, prostor, ljude oko sebe itd.)
- Vođeno zagrijavanje
- Dijagonale kratkih plesnih sekvenci pokreta
Najveći dio sata usmjeren je na kreativne improvizacijske zadatke, samostalno ili u paru, s ciljem osvještavanja tijela i pronalaženja novih načina rješavanja plesnog ‘problema’, primjerice ples na jednoj nozi bez pomicanja u prostor.
prijave na:katarinabaresic1@hotmail.com
Katarina Barešić počinje plesati 2014. u Rijeci gdje se prvo upoznaje s Hip hop commercialom, jazz i heels danceom u Ris plesnom centru. Godine 2017. postaje dio K2K plesnog centra gdje pohađa satove suvremene plesne tehnike, hip hopa i eksperimentalnog plesa pod vodstvom i mentorstvom Kristine Paunovski, zatim, 2018. upisuje žstudij na Odsjeku za suvremeni ples-izvedbeni smjer pri Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu. Po završetku faksa plesačica je obavljala stručnu praksu u berlinskoj umjetničkoj organizaciji SM Collaborations pod mentorstvom dramaturginje Mile Pavičević. Prvi profesionalni plesni angažman Katarina je imala u predstavi AGENDA autora Simon Aughterlony i Saše Božića. Radi kao učiteljica suvremenog plesa u Umjetničkoj školi Matka Brajke Rašana u Labinu.
27. 04. 2024. u 14:30 h
Sto Labanovih godina, predavanje, susret
Predavačica: Maja Đurinović
Kulturno informativni centar
Preradovićeva 5
Zagreb
Iza nas je više od sto godina prakticiranja i promišljanja modernog / suvremenog plesa. U svibnju ove godine biti će 100-godišnjica gostovanja Rudolfa Labana i njegove Tanzbühne u Zagrebu, u kojemu je već tada plesala jedna Zagrepčanka, i koje je preraslo u vjerojatno prvu plesnu rezidenciju u nas od 6 tjedana. Ovim susretom, na koji su pozvani zainteresirani plesači, plesni pedagozi, učenici srednjih plesnih škola i svi zainteresirani, obnovit ćemo sjećanje na početke domaće moderne/ suvremene plesne scene i vrijeme kad je Zagreb transparentno prihvatio “novu plesnu umjetnost”. Iz zajedničkog iskustva pokušat ćemo sagledati gdje se sve tijekom ovih sto godina usidrila Labanova misao, i koliko je prisutna i danas.
Maja Đurinović (r. Zalar, Zagreb, 1960.). Završila Školu za ritmiku i ples i Studij jugoslavenskih jezika i književnosti na FF u Zagrebu. Profesionalno se bavi plesom: izvedbeno, pedagoški i koreografski. Prof. art. na Kazališnom odsjeku Akademije za umjetnost i kulturu u Osijeku gdje osmišljava i vodi kolegije scenskog pokreta i plesa. Na Plesnom odsjeku ADU predaje Povijest hrvatskog plesa. Urednica i autorica tekstova i knjiga plesne tematike.
27. 04. 2024. od 16:30 do 20:00
ŠKVADRA
Škvart-specific: Pripitomljavanje okoline, plesna radionica za mlade od 14 – 19 godina
broj polaznica/polaznika: max 10 osoba
voditeljice: Margareta Firinger i Gendis Putri Kartini
Tuškanac (u okolici Memorijalnog prostora Bele i Miroslava Krleže)
Zagreb
Radionica Pripitomljavanje okoline orijentirana je prema radu u eksterijeru. Članovi kolektiva Škvadra, profesionalni su plesači koji su unazad par godina često usmjeravali svoj
umjetnički interes radu u javnim prostorima: bilo napuštenim ili aktivnim, intimnim ili
užurbanim. Ta odluka dolazila je iz više potreba: imajući želju za većom vidljivosti plesa u
gradu, osjećajući manjak pristupa institucionaliziranim prostorima za stvaranje plesne
umjetnosti, ali i maštajući o dubljem povezivanju s mjestima u gradu u kojem živimo i ljudima
s kojima dijelimo taj prostor.Nakon nekolicine site-specific intervencija i izvedbi, ove godine Škvadra oblikuje radionicu kojom bi voljela ponuditi koreografske postupke i alate s onima koji imaju interes uokviriti svoj pokret i tijelo u vanjski prostor. I na taj način, prisvojiti komadić grada kao prostora svoje izvedbe.Radionica Pripitomljavanje okoline usmjerava pažnju polaznika na vlastiti odnos prema određenom prostoru i nudi kreativni ulaz kroz tijelo, korak po korak do stvaranja jednostavne grupne izvedbe.
prijave na: upravni.odbor.upuh@gmail.com
27. 04. 2024. u 15 h
Art Lab, radionica suvremenog plesa
Voditeljica: Martina Hrlić Rogić
Plesna dvorana
Ciottina ulica 24 a
Rijeka
Art Lab – je umjetnički laboratorij čiji je cilj poticanje stvaralaštva mladih ljudi i oslobađanje njihove kreativnosti kroz vođene improvizacijske prakse, osnove floorwork tehnike i rad na koreografskom materijalu koristeći različite rekvizite. Na ovoj radionici istraživat ćemo simbolička značenja u tjelesnom radu s vunom kao materijalom. Radionica je namijenjena starijem osnovnoškolskom i srednjoškolskom uzrastu i svi su dobrodošli (beginner/intermediate/advanced).
prijave na:martina_hrlic@yahoo.com
Martina Hrlić Rogić, zvanjem pravnica, studira Neverbalni teatar MA, na Akademiji za umjetnost i kulturu, Osijek. Umjetnička je ravnateljica Plesne grupe Flame, Rijeka, osnovala ju je pred 20 godina i dalje podučava suvremeni ples, modern jazz i musical, a koreografira za brojne predstave, performanse, plesna natjecanja, produkcije i festivale. U plesnoj karijeri kao koreografkinja ostvarila je suradnju s Rijeka 2020., koreografija Opere industriale, režija Dalibor Matanić, suradnju na više projekata u produkciji HNK Ivana pl. Zajca (monodrama ‘Kurva’, režija Zijah Sokolović,; otvorenje Riječkih ljetnih noći; ‘Plesni torpedo’), mjuzikl ’Sušak, Sušak’, režija Edvin Liverić; mjuzikl ‘Magic musical’, režija David Petrović; suradnju s Art kinom Croatia, suradnju s GKL Rijeka, suradnju sa školom pjevanja Studio Maraton, suradnju s vokalno- instrumentalnim ansamblom Intermezzo. Iza sebe ima 10 performansa, a režirala je i koreografirala ukupno 14 predstava.
28. 04. 2024. u 17 h
Aldina Topčagić Displaced Rhythms
u suradnji s:
tenorom Inom Klasanom
sopranisticom Margaretom Klobučar
Muzej suvremene umjetnosti
Av. Dubrovnik 17
Zagreb
Ove godine UPUH obilježava Međunarodni dan plesa još jednom suradnjom. Na poziv Austrijskog kulturnog foruma Zagreb i Udruge plesnih umjetnika Hrvatske izvedbena umjetnica Aldina Topčagić izvest će plesnu intervenciju zajedno sa sopranisticom Margaretom Klobučar i tenorom Inom Klasanom povodom Međunarodnog dana plesa u Muzeju suvremene umjetnosti u Zagrebu. Kroz dinamičnu fuziju pokreta, glasa i glazbe njihova će intervencija pojačati percepciju umjetničkih djela kod posjetitelja i dodatno stimulirati njihova osjetila. Pojedinci u prostoru se tako od pasivnih promatrača pretvaraju u interaktivne sudionike i postaju sastavni dio umjetničkog prostora.
Aldina Topčagić je osnivačica i umjetnička ravnateljica udruženja Art Alive. Rođena je u Bosni i Hercegovini, a od 2007. g. živi u Austriji i radi diljem Europe. Nastupala je u muzeju Guggenheim u Bilbau, Kraljevskom muzeju likovnih umjetnosti u Belgiji, Muzeju Joanneum u Grazu, Kunsthausu u Grazu, muzeju Fabrica de Arte Cubano u Havani itd.
Ino Klasan studirao je solo pjevanje u Rimu na Conservatorio di musica Santa Cecilia u klasi profesorice Damiane Mizzi, te se nastavlja usavršavati kao pjevač sudjelujući na majstorskim tečajevima sa proslavljenim tenorom Nicolom Marttinuccijem. Od 2015. g. djeluje kao slobodni umjetnik.
Sopranistica Margareta Klobučar glazbenu je naobrazbu počela u rodnom Sisku kod prof. Marice Pernar, a studij pjevanja završava na Sveučilištu za izvedbene umjetnosti u Beču u klasi prof. Franza Donnera. Nakon debija u okviru sveučilišne produkcije u ulozi Kraljice noći u Čarobnoj fruli, nastupa u Wiener Kammeroper, Hrvatskom narodnom kazalištu u Zagrebu te Operi u Grazu itd. Gostovanja je vode u Njemačku, Norvešku, Makedoniju, Sloveniju, Francusku itd.
TBA u CIK-u Grubišno polje 29. 04. 2024. u 10.30 h
BRLOG koncert, predstava za djecu i obitelji
Koncert izvode Vanesa Petrac, Ivan Marojević i Irma Unušić
TBA u CIK-u Grubišno polje
CIK Grubišno polje
Ul. Ivana Nepomuka Jemeršića
Grubišno polje
BRLOG koncert je interaktivna koncertna predstava za djecu i njihove obitelji. Na koncertu se izvodi
glazba s albuma i motivira publiku na slušanje, zajedničko pokretanje, plesanje ili jednostavno
uživanje. Ovo je format koji je jako teško objasniti, a vrlo se jednostavno valja kroz tijelo. Brlog
koncert poziva na smijeh, igru i ugodno pokretanje. Ulaskom u Brlog vraćamo se u tijelo, u našu
kuću i tu nam je dobro.
29. 04. 2024. u 13 h
BRLOG RADIONICA, kreativna plesna radionica za djecu 5 – 11 godina
trajanje: 90 minuta /
Voditeljica: Irma Unušić
CIK Grubišno polje
Ul. Ivana Nepomuka Jemeršića
Grubišno polje
Brlog radionica nastavlja se nakon nakon imerzivne i vrlo inspirirajuće predstave započinje
radionica u kojoj se radi na produbljivanju elemenata iz predstave. Radi se o osnovnim
vježbama i igrama iz suvremenog plesa. Radionica se sadržajno oslanja na Brlog
predstavu i Brlog album te samim time još više uvlači publiku u predstavu i njezine
elemente ali s idejom da plesne igre i zadaci ostanu kao “alati za svaki dan”. Potiče
kreativnost, spoznaju o svojim i tuđim psihičkim i emotivnim potrebama, otvara prostor
tolerancije i nudi mogućnost kreiranja sadržaja iz svojih potreba, želja, ambicija i
mogućnosti. Stvaraju se novi načini igre, šire se ideje i vidici, razvija kreativnost kod djece.
Otvoriti će mogućnosti i kreirati vještine za pronalazak sigurnog mjesta u samim tijelima
mladih, u njima samima, kad god im je to potrebno, a u današnje vrijeme izuzetno važno!
prijave na: hello@shooma.hr
30. 04. 2024. u 11 h
TAJNI VRT, predstava za mlade 14+
CIK Grubišno polje
Ul. Ivana Nepomuka Jemeršića 1
Grubišno polje
Koncept i koreografija: Sabrina Fraternali, Anna Javoran, Irma Unušić,
izvedba: Anna Javoran, Irma Unušić,
vizual i ilustracije: Hana Tintor,
kostimografija: Stella Leboš,
glazba: Samuel Arnold Keane, Vanesa Petrac, Ivan Marojević
Tajni vrt je, prije svega, prostor za dijeljenje. To je nježna i gostoljubiva pop-up plesna predstava za
srednjoškolce i njihove razrede. Promjenom atmosfere i koncepta svakodnevnog školskog prostora
nastoji se aktivirati mašta i potaknuti analiza vlastitog unutarnjeg svijeta učenika. Tajni vrt je poziv
na transformaciju uobičajene percepcije kroz ilustracije i pokrete koji naglašavaju emocionalni i
osjetilni aspekt naših misli, unutarnjih slika i osjećaja. Pobuđivanje toplih, umirujućih i susretljivih
slika dovodi do produbljivanja svijesti o osobnom sigurnom prostoru i kako ga ponovno stvoriti
kada je to potrebno.
Steve Paxton
(January 21, 1939.,Phoenix, Arizona – February 20, 2024.,East Charleston, Vermont)
Postmoderni plesač, koreograf i inovator pokreta; začetnik tehnike Kontakt improvizacija. Svojim utjecajem i doprinosom postmodernim i suvremenim plesnim strujama kao plesač, koreograf i inovator pokreta, zadužio je svijet plesa. Bio je član José Limón Company 1959. te član Merce Cunningham Dance Company od 1961. do 1964. Bio je jedan od osnivača plesnih kolektiva Judson Dance Theatre i Grand Union (s Yvonne Rainer, Barbarom Lloyd, Nancy Lewis, Davidom Gordonom, Douglasom Dunnom i Trishom Brown). Tijekom svoje karijere, Paxtonovo jedinstveno istraživanje improvizacije otvorilo je nove ideje u stvaranju i skladanju koreografskih djela. Izvorno iz kontakt improvizacije, razvio je Materijal za kralježnicu 1986., praksu koja ispituje kretanje iz jezgre tijela prema van. Cilj kontakt improvizacije, rekao je, bio pronaći “najlakše putove dostupne masama tijela koje se međusobno kreću”. Promijenio je i propitivao aspekte tradicionalnog modernog plesa. Plesači, izvođači, koreografi i učitelji iz cijelog svijeta uključili neki oblik njegovih učenja kontakt improvizacije u svoj rad.