2024.

U sklopu Međunarodnog dana plesa UPUH i ove godine organizira niz radionica i programa. Plesne radionice bit će održane u Čakovcu, Rijeci i Zagrebu, a u suradnji s UO SHOOMA niz programa za djecu i mlade održat će se u Biogradu na Moru, Sv. Filip i Jakovu, Grubišnom polju i na Lastovu. Uz održavanje suradnje s Ekonomskim fakultetom i nastavka dijaloga o boljoj vidljivosti plesa, ove smo godine ostvarili suradnju s Austrijskim kulturnim forumom i bosansko – austrijskom umjetnicom Aldinom Topčagić koja će, 28. 04. u 17 h u Muzeju suvremene umjetnosti, izvesti plesno – glazbenu intervenciju u stalnom postavu. Ovogodišnji je vizual posvećen Steve Paxtonu (1939. – 2024.), plesaču, koreografu i inovatoru, koji je svoji radom ostavio značajan trag u suvremenom plesu.
Susret sa studentima Digitalnog marketinga
23. 04. 2024. u 17 h
Tala ple(j)s
Radnička cesta 27
Zagreb
Nakon prošlogodišnjeg susreta sa studentima digitalnog marketinga koji je označio početak suradnje UPUH-a i Ekonomskog fakulteta, ove godine družimo se ponovo u Tala ple(j)su.
Susret organiziramo u sklopu obilježavanja Međunarodnog dana plesa, a osmišljen je kao poluformalno druženje u sklopu kojega ćemo otvoriti pitanje vidljivosti plesa, načina na koji ples može/treba biti prezentiran široj javnosti, važnosti plesa u široj zajednici, te suvremenog načina komunikacije s publikom putem digitalnih medija. Studenti će se imati priliku upoznati sa suvremenim plesom i načinom rada kako bi mogli otvoriti dijalog i pokušali osmisliti rješenja koja će pridonijeti većoj vidljivosti plesa. Pozvani su svi plesači i koreografi koji žele čuti konstruktivne prijedloge i razgovarati o mogućnostima povećanja vidljivosti suvremenog plesa.
Suradnja UPUH-a i Ekonomskog fakulteta započeta je 2023. godine, a obuhvaća realizaciju studentske prakse u sklopu aktivnosti UPUH-a i gostovanja članova/ica UPUH-a na Ekonomskom fakultetu u sklopu kolegija Digitalni marketing. U sklopu prakse, studenti će osmišljavati strategiji postizanja veće vidljivosti UPUH-a ali će i biti dostupni plesnim umjetnicima i umjetničkim organizacijama pri osmišljavanju marketinških strategija, s ciljem postizanja većeg broja publike. Posebna zahvala ide profesorici Morani Fundrić na interesu, otvorenosti i razumijevanju specifičnosti suvremenog plesa.
24. 04 2024.. u 17.30 h – OTKAZANO!
BRLOG koncert, predstava za djecu i obitelji
DV Ivana Brlić Mažuranić
Ul. Marina Držića 1
Biograd na Moru
Koncert izvode Vanesa Petrac, Ivan Marojević i Irma Unušić
BRLOG koncert je interaktivna koncertna predstava za djecu i njihove obitelji. Na koncertu se izvodi glazba s albuma i motivira publiku na slušanje, zajedničko pokretanje, plesanje ili jednostavno uživanje. Ovo je format koji je jako teško objasniti, a vrlo se jednostavno valja kroz tijelo. Brlog koncert poziva na smijeh, igru i ugodno pokretanje. Ulaskom u Brlog vraćamo se u tijelo, u našu kuću i tu nam je dobro.
25.04. 2024. u 10:45
ASTRONAUTI, interaktivna plesno-kazališna predstava za cijelu obitelj s djecom u dobi od 4 do 9 godina
K.I.N.O.
Ivana Danila 9
Sv. Filip i Jakov
Koncept i režija: Maja Zećo
koreografija: Irma Unušić,
izvedba: Una Štalcar Furač, Irma Unušić, Vanesa Petrac, Ivan Marojević,
oblikovatelji zvuka: Vanesa Petrac, Ivan Marojević,
kostimografija: Selena Gazda
ilustracija za plakat: Karla Unušić, Danilo Kreso,
grafička podrška: Vedran Markulin,
produkcija: UO SHOOMA,
fotografije: Marina Ćosić
Beskonačnost te sve poznato i nepoznato o svemiru poslužilo je kao inspiracija za kreiranje ove
predstave u kojoj djeca imaju priliku na interaktivan način biti sudionici predstave, a ne samo
gledatelji. Imaju slobodu istražiti, doživjeti i kreirati svoj autentični pokret motiviran događajima u
predstavi, a koji su istovremeno podržani uživo oblikovanim zvukom. Specifičnost ove predstave je ta što je publika od samog početka uronjena u predstavu na način da, zajedno s izvođačima,
provodi astronautske vježbe kao pripremu za “putovanje u svemir”. Aktivnim sudjelovanjem publike u predstavi želja je djecu motivirati na kreaciju vlastitog pokreta, što posljedično djeluje na razvoj samosvijesti i samopouzdanja. Interaktivnost u predstavi želi djeci omogućiti da svojim aktivnim sudjelovanjem u izvedbi dožive vlastiti potencijal za promjenu društva kao predodžbu o mogućnosti promjene društvene stvarnosti izvan kazališta. Iskustvo i doživljaj koji djeca primaju sudjelovanjem na predstavi simultano je estetske i socijalne prirode. Istovremeno svojim sudjelovanjem djeca kreiraju estetiku predstave ali i ostvaruju kontakt s izvođačima i ostalom publikom.U predstavi jednako dobro mogu uživati i odrasli (staratelji, odgojitelji/ice, učitelji/ice)
što je odlična prilika za zbližavanje i zajedničko uživanje u umjetnosti plesa i kazališta.
26.04.2024. u 10 h
(PRO)BUDIMO PLES, radionica suvremenog plesnog pokreta
Voditeljica: Nikolina Mekovec
Dom amatera Grada Čakovca,
Stjepana Radića 1 ,
Čakovec
Radionica zasnivana na plesnom gradivu Rudolfa Labana koji je svoju plesnu umjetnost pokreta podijelio u šesnaest tema. Nakon predstavljenih prvih osam osnovnih tema kroz radionicu bavili bi se prvom temom „Svjesnost o vlastitom tijelu i mogućnostima kretanja pojedinih dijelova tijela“. Kroz osnovne crte upoznali bi polaznike sa ustrojstvom tijela i mogućnostima gibanja pojedinih dijelova tijela odvojenih od drugih, te njihove ekspresije u plesu. U drugom dijelu radionice pristupili bi improvizaciji i kroz zadanu tematiku došli do malog plesnog sastava potaknuvši individualno kretanje i kreativnu djelatnost svakog djeteta.
prijave: nikol.mekovec@gmail.com
Nikolina Mekovec rođena 3.12.1969. u Čakovcu, nakon završene srednje škole, pozvana je u „Centar za kulturu“ Čakovec da vodi „Plesnu grupu Centra za kulturu“ koja se na njenu inicijativu 1992. osamostaljuje i prerasta u Plesni studio „Teuta“. Zbog svog prepoznatljivog plesnog rukopisa 2008. preimenuje se u Studio suvremenog plesa „Teuta“ koji djeluje kao Udruga građana od 1998., sve do sada. Danas „TEUTA“ okuplja 70- tak djece i mladih, djeluje i stvara u Domu amatera Grada Čakovca, ujedno je i članica Gradske zajednice kulture, Hrvatskog sabora kulture i „Društva naša djeca“ Čakovec. Kroz svoj rad Nikolina Mekovec kao umjetnički voditelj i koreograf studija dobila je mnogo nagrada i priznanja za svoj plesni rukopis i više od 30- tak godina promiče suvremenu plesnu umjetnost među djecom i mladima.
27.04. 2024. u 18:30 h
ASTRONAUTI, interaktivna plesno-kazališna predstava za cijelu obitelj s djecom u dobi od 4 do 9 godina
TBA u Udruga LA!UVO!
Lastovo
Koncept i režija: Maja Zećo
koreografija: Irma Unušić,
izvedba: Una Štalcar Furač, Irma Unušić, Vanesa Petrac, Ivan Marojević,
oblikovatelji zvuka: Vanesa Petrac, Ivan Marojević,
kostimografija: Selena Gazda
ilustracija za plakat: Karla Unušić, Danilo Kreso,
grafička podrška: Vedran Markulin,
produkcija: UO SHOOMA,
Beskonačnost te sve poznato i nepoznato o svemiru poslužilo je kao inspiracija za kreiranje ove
predstave u kojoj djeca imaju priliku na interaktivan način biti sudionici predstave, a ne samo
gledatelji. Imaju slobodu istražiti, doživjeti i kreirati svoj autentični pokret motiviran događajima u
predstavi, a koji su istovremeno podržani uživo oblikovanim zvukom. Specifičnost ove predstave je ta što je publika od samog početka uronjena u predstavu na način da, zajedno s izvođačima,
provodi astronautske vježbe kao pripremu za “putovanje u svemir”. Aktivnim sudjelovanjem publike u predstavi želja je djecu motivirati na kreaciju vlastitog pokreta, što posljedično djeluje na razvoj samosvijesti i samopouzdanja. Interaktivnost u predstavi želi djeci omogućiti da svojim aktivnim sudjelovanjem u izvedbi dožive vlastiti potencijal za promjenu društva kao predodžbu o mogućnosti promjene društvene stvarnosti izvan kazališta. Iskustvo i doživljaj koji djeca primaju sudjelovanjem na predstavi simultano je estetske i socijalne prirode. Istovremeno svojim sudjelovanjem djeca kreiraju estetiku predstave ali i ostvaruju kontakt s izvođačima i ostalom publikom.U predstavi jednako dobro mogu uživati i odrasli (staratelji, odgojitelji/ice, učitelji/ice)
što je odlična prilika za zbližavanje i zajedničko uživanje u umjetnosti plesa i kazališta.
27. 04. 2024. od 10 do 12 h
Street jazz, radionica suvremenog i street plesa
Voditeljica: Virna Hošnjak
Zagrebački plesni centar
Ilica 10
Zagreb
Radionice spajaj suvremeni i street vokabular kroz improvizacijske zadatke i koreografiju.
Radi se na opuštanju plesača i svijesti da budu svoji i autentični, te da se usude izaći iz zone komfora. Naglasak je na fluidnosti i razvoju vlastitog groova.
prijave: upravni.odbor.upuh@gmail.com
Virna Hošnjak započinje svoju plesnu priču u rodnom Čakovcu u studiju za suvremeni ples “Teuta” čiji je član bila deset godina. Preseljenjem u Zagreb okreće se jazz danceu i komercijalnom svijetu, te postaje dugogodišnji plesač, asistent i voditelj u plesnom studiju “Escape” Lidije Iveković. Sudjelovala je u brojnim televizijskim emisijama i festivalima, sportskim eventima, radila za brojne hrvatske izvođače, te predstavljala Hrvatsku na Eurosongu 2010. uz grupu Feminnem.
2014.godine odlazi na desetomjesečnu kinesku turneju nakon koje se vraća u Čakovec, te otvara vlastiti plesni studio “Korak” koji djeluje od 2015. godine.
27. 04. 2024. od 12 do 14 h
Follow the Flow, radionica suvremenog plesa
Voditeljica: Urša Rupnik
Zagrebački plesni centar
Ilica 10
Zagreb
Radionica započinje jednostavnim ali učinkovitim dinamičkim. Nakon toga, radimo strukturirane vježbe na podu, vertikalne plesne fraze i prostorne kombinacije, koje implementiramo u finalnu koreografiju u koju implementiramo prethodno naučene principe pokreta, koncepte, teme i plesne materijale. Naglasak je na preciznosti pokreta, koordinaciji tjelesne scheme, slojevitoj koordinaciji udova, torza i posture koje postižemo tehničkim i kreativnim vježbama, kao i na ekspresivnoj interpretaciji plesnih materijala, vertikalno – horizontalnim prijelazima, plesnoj vještini, muzikalnosti, mekoći i fluidnosti pokreta. Stvaramo opuštenu atmosferu i siguran prostor u kojemu se povezujemo sa sobom, drugima i ostajemo svjesni grupe. Ojačavamo memoriju pokreta, proširujemo plesni vokabular i povećavamo motoričke sposobnosti. Kao dugogodišnja asistentica poznatog američkog plesača, koreografa i učitelja Joea Alegadoa, Uršina pedagoška praksa zasniva se na Shifting Roots – Alegado Movement Language metodologiji čija je osnova povezanost sa Zemljom koja omogućava slobodu pokreta, kao i kretanje prostorom. Zasniva se na pokretu ruku i koji su povezani s tjelesnim izvorima energije i omogućavaju pokret i ekspresiju cijele tjelesne strukture.
prijave na: upravni.odbor.upuh@gmail.com
Urša Rupnik je plesna umjetnica, koreografkinja, pedagoginja i kulturologinja: Surađuje s brojnim renomiranim slovenskim koreografima i umjetnicima. Dio je kolektiva Frankies, a surađuje i s Konzervatorijem za glazbu i balet u Ljubljani.
27. 04. 2024. u 12 h
Krakata plesačica, radionica suvremenog plesa za djecu
Voditeljica: Katarina Barešić
Plesni centar K2K
Ul. Fiorella la Guardije 14a,
Rijeka
Radionica je namijenjena djeci od 4. do 8. razreda osnovne škole koja imaju prethodno plesno iskustvo. Radionica je zanimljiva i kompleksna, a opet prilagođena djeci koja nisu u plesnom treningu. Uključuje osnovne stavke tehničkog sata:
- Kretanje po prostoru(hodanje, trčanje, mijenjanje fronte, rad s pažnjom podijeljenom na tijelo, prostor, ljude oko sebe itd.)
- Vođeno zagrijavanje
- Dijagonale kratkih plesnih sekvenci pokreta
Najveći dio sata usmjeren je na kreativne improvizacijske zadatke, samostalno ili u paru, s ciljem osvještavanja tijela i pronalaženja novih načina rješavanja plesnog ‘problema’, primjerice ples na jednoj nozi bez pomicanja u prostor.
prijave na:katarinabaresic1@hotmail.com
Katarina Barešić počinje plesati 2014. u Rijeci gdje se prvo upoznaje s Hip hop commercialom, jazz i heels danceom u Ris plesnom centru. Godine 2017. postaje dio K2K plesnog centra gdje pohađa satove suvremene plesne tehnike, hip hopa i eksperimentalnog plesa pod vodstvom i mentorstvom Kristine Paunovski, zatim, 2018. upisuje žstudij na Odsjeku za suvremeni ples-izvedbeni smjer pri Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu. Po završetku faksa plesačica je obavljala stručnu praksu u berlinskoj umjetničkoj organizaciji SM Collaborations pod mentorstvom dramaturginje Mile Pavičević. Prvi profesionalni plesni angažman Katarina je imala u predstavi AGENDA autora Simon Aughterlony i Saše Božića. Radi kao učiteljica suvremenog plesa u Umjetničkoj školi Matka Brajke Rašana u Labinu.
27. 04. 2024. u 14:30 h
Sto Labanovih godina, predavanje, susret
Predavačica: Maja Đurinović
Kulturno informativni centar
Preradovićeva 5
Zagreb
Iza nas je više od sto godina prakticiranja i promišljanja modernog / suvremenog plesa. U svibnju ove godine biti će 100-godišnjica gostovanja Rudolfa Labana i njegove Tanzbühne u Zagrebu, u kojemu je već tada plesala jedna Zagrepčanka, i koje je preraslo u vjerojatno prvu plesnu rezidenciju u nas od 6 tjedana. Ovim susretom, na koji su pozvani zainteresirani plesači, plesni pedagozi, učenici srednjih plesnih škola i svi zainteresirani, obnovit ćemo sjećanje na početke domaće moderne/ suvremene plesne scene i vrijeme kad je Zagreb transparentno prihvatio “novu plesnu umjetnost”. Iz zajedničkog iskustva pokušat ćemo sagledati gdje se sve tijekom ovih sto godina usidrila Labanova misao, i koliko je prisutna i danas.
Maja Đurinović (r. Zalar, Zagreb, 1960.). Završila Školu za ritmiku i ples i Studij jugoslavenskih jezika i književnosti na FF u Zagrebu. Profesionalno se bavi plesom: izvedbeno, pedagoški i koreografski. Prof. art. na Kazališnom odsjeku Akademije za umjetnost i kulturu u Osijeku gdje osmišljava i vodi kolegije scenskog pokreta i plesa. Na Plesnom odsjeku ADU predaje Povijest hrvatskog plesa. Urednica i autorica tekstova i knjiga plesne tematike.
27. 04. 2024. od 16:30 do 20:00
ŠKVADRA
Škvart-specific: Pripitomljavanje okoline, plesna radionica za mlade od 14 – 19 godina
broj polaznica/polaznika: max 10 osoba
voditeljice: Margareta Firinger i Gendis Putri Kartini
Tuškanac (u okolici Memorijalnog prostora Bele i Miroslava Krleže)
Zagreb
Radionica Pripitomljavanje okoline orijentirana je prema radu u eksterijeru. Članovi kolektiva Škvadra, profesionalni su plesači koji su unazad par godina često usmjeravali svoj
umjetnički interes radu u javnim prostorima: bilo napuštenim ili aktivnim, intimnim ili
užurbanim. Ta odluka dolazila je iz više potreba: imajući želju za većom vidljivosti plesa u
gradu, osjećajući manjak pristupa institucionaliziranim prostorima za stvaranje plesne
umjetnosti, ali i maštajući o dubljem povezivanju s mjestima u gradu u kojem živimo i ljudima
s kojima dijelimo taj prostor.Nakon nekolicine site-specific intervencija i izvedbi, ove godine Škvadra oblikuje radionicu kojom bi voljela ponuditi koreografske postupke i alate s onima koji imaju interes uokviriti svoj pokret i tijelo u vanjski prostor. I na taj način, prisvojiti komadić grada kao prostora svoje izvedbe.Radionica Pripitomljavanje okoline usmjerava pažnju polaznika na vlastiti odnos prema određenom prostoru i nudi kreativni ulaz kroz tijelo, korak po korak do stvaranja jednostavne grupne izvedbe.
prijave na: upravni.odbor.upuh@gmail.com
27. 04. 2024. u 15 h
Art Lab, radionica suvremenog plesa
Voditeljica: Martina Hrlić Rogić
Plesna dvorana
Ciottina ulica 24 a
Rijeka
Art Lab – je umjetnički laboratorij čiji je cilj poticanje stvaralaštva mladih ljudi i oslobađanje njihove kreativnosti kroz vođene improvizacijske prakse, osnove floorwork tehnike i rad na koreografskom materijalu koristeći različite rekvizite. Na ovoj radionici istraživat ćemo simbolička značenja u tjelesnom radu s vunom kao materijalom. Radionica je namijenjena starijem osnovnoškolskom i srednjoškolskom uzrastu i svi su dobrodošli (beginner/intermediate/advanced).
prijave na:martina_hrlic@yahoo.com
Martina Hrlić Rogić, zvanjem pravnica, studira Neverbalni teatar MA, na Akademiji za umjetnost i kulturu, Osijek. Umjetnička je ravnateljica Plesne grupe Flame, Rijeka, osnovala ju je pred 20 godina i dalje podučava suvremeni ples, modern jazz i musical, a koreografira za brojne predstave, performanse, plesna natjecanja, produkcije i festivale. U plesnoj karijeri kao koreografkinja ostvarila je suradnju s Rijeka 2020., koreografija Opere industriale, režija Dalibor Matanić, suradnju na više projekata u produkciji HNK Ivana pl. Zajca (monodrama ‘Kurva’, režija Zijah Sokolović,; otvorenje Riječkih ljetnih noći; ‘Plesni torpedo’), mjuzikl ’Sušak, Sušak’, režija Edvin Liverić; mjuzikl ‘Magic musical’, režija David Petrović; suradnju s Art kinom Croatia, suradnju s GKL Rijeka, suradnju sa školom pjevanja Studio Maraton, suradnju s vokalno- instrumentalnim ansamblom Intermezzo. Iza sebe ima 10 performansa, a režirala je i koreografirala ukupno 14 predstava.
28. 04. 2024. u 17 h
Aldina Topčagić Displaced Rhythms
u suradnji s:
tenorom Inom Klasanom
sopranisticom Margaretom Klobučar
Muzej suvremene umjetnosti
Av. Dubrovnik 17
Zagreb
Ove godine UPUH obilježava Međunarodni dan plesa još jednom suradnjom. Na poziv Austrijskog kulturnog foruma Zagreb i Udruge plesnih umjetnika Hrvatske izvedbena umjetnica Aldina Topčagić izvest će plesnu intervenciju zajedno sa sopranisticom Margaretom Klobučar i tenorom Inom Klasanom povodom Međunarodnog dana plesa u Muzeju suvremene umjetnosti u Zagrebu. Kroz dinamičnu fuziju pokreta, glasa i glazbe njihova će intervencija pojačati percepciju umjetničkih djela kod posjetitelja i dodatno stimulirati njihova osjetila. Pojedinci u prostoru se tako od pasivnih promatrača pretvaraju u interaktivne sudionike i postaju sastavni dio umjetničkog prostora.
Aldina Topčagić je osnivačica i umjetnička ravnateljica udruženja Art Alive. Rođena je u Bosni i Hercegovini, a od 2007. g. živi u Austriji i radi diljem Europe. Nastupala je u muzeju Guggenheim u Bilbau, Kraljevskom muzeju likovnih umjetnosti u Belgiji, Muzeju Joanneum u Grazu, Kunsthausu u Grazu, muzeju Fabrica de Arte Cubano u Havani itd.
Ino Klasan studirao je solo pjevanje u Rimu na Conservatorio di musica Santa Cecilia u klasi profesorice Damiane Mizzi, te se nastavlja usavršavati kao pjevač sudjelujući na majstorskim tečajevima sa proslavljenim tenorom Nicolom Marttinuccijem. Od 2015. g. djeluje kao slobodni umjetnik.
Sopranistica Margareta Klobučar glazbenu je naobrazbu počela u rodnom Sisku kod prof. Marice Pernar, a studij pjevanja završava na Sveučilištu za izvedbene umjetnosti u Beču u klasi prof. Franza Donnera. Nakon debija u okviru sveučilišne produkcije u ulozi Kraljice noći u Čarobnoj fruli, nastupa u Wiener Kammeroper, Hrvatskom narodnom kazalištu u Zagrebu te Operi u Grazu itd. Gostovanja je vode u Njemačku, Norvešku, Makedoniju, Sloveniju, Francusku itd.
TBA u CIK-u Grubišno polje 29. 04. 2024. u 10.30 h
BRLOG koncert, predstava za djecu i obitelji
Koncert izvode Vanesa Petrac, Ivan Marojević i Irma Unušić
TBA u CIK-u Grubišno polje
CIK Grubišno polje
Ul. Ivana Nepomuka Jemeršića
Grubišno polje
BRLOG koncert je interaktivna koncertna predstava za djecu i njihove obitelji. Na koncertu se izvodi
glazba s albuma i motivira publiku na slušanje, zajedničko pokretanje, plesanje ili jednostavno
uživanje. Ovo je format koji je jako teško objasniti, a vrlo se jednostavno valja kroz tijelo. Brlog
koncert poziva na smijeh, igru i ugodno pokretanje. Ulaskom u Brlog vraćamo se u tijelo, u našu
kuću i tu nam je dobro.
29. 04. 2024. u 13 h
BRLOG RADIONICA, kreativna plesna radionica za djecu 5 – 11 godina
trajanje: 90 minuta /
Voditeljica: Irma Unušić
CIK Grubišno polje
Ul. Ivana Nepomuka Jemeršića
Grubišno polje
Brlog radionica nastavlja se nakon nakon imerzivne i vrlo inspirirajuće predstave započinje
radionica u kojoj se radi na produbljivanju elemenata iz predstave. Radi se o osnovnim
vježbama i igrama iz suvremenog plesa. Radionica se sadržajno oslanja na Brlog
predstavu i Brlog album te samim time još više uvlači publiku u predstavu i njezine
elemente ali s idejom da plesne igre i zadaci ostanu kao “alati za svaki dan”. Potiče
kreativnost, spoznaju o svojim i tuđim psihičkim i emotivnim potrebama, otvara prostor
tolerancije i nudi mogućnost kreiranja sadržaja iz svojih potreba, želja, ambicija i
mogućnosti. Stvaraju se novi načini igre, šire se ideje i vidici, razvija kreativnost kod djece.
Otvoriti će mogućnosti i kreirati vještine za pronalazak sigurnog mjesta u samim tijelima
mladih, u njima samima, kad god im je to potrebno, a u današnje vrijeme izuzetno važno!
prijave na: hello@shooma.hr
30. 04. 2024. u 11 h
TAJNI VRT, predstava za mlade 14+
CIK Grubišno polje
Ul. Ivana Nepomuka Jemeršića 1
Grubišno polje
Koncept i koreografija: Sabrina Fraternali, Anna Javoran, Irma Unušić,
izvedba: Anna Javoran, Irma Unušić,
vizual i ilustracije: Hana Tintor,
kostimografija: Stella Leboš,
glazba: Samuel Arnold Keane, Vanesa Petrac, Ivan Marojević
Tajni vrt je, prije svega, prostor za dijeljenje. To je nježna i gostoljubiva pop-up plesna predstava za
srednjoškolce i njihove razrede. Promjenom atmosfere i koncepta svakodnevnog školskog prostora
nastoji se aktivirati mašta i potaknuti analiza vlastitog unutarnjeg svijeta učenika. Tajni vrt je poziv
na transformaciju uobičajene percepcije kroz ilustracije i pokrete koji naglašavaju emocionalni i
osjetilni aspekt naših misli, unutarnjih slika i osjećaja. Pobuđivanje toplih, umirujućih i susretljivih
slika dovodi do produbljivanja svijesti o osobnom sigurnom prostoru i kako ga ponovno stvoriti
kada je to potrebno.
Steve Paxton
(January 21, 1939.,Phoenix, Arizona – February 20, 2024.,East Charleston, Vermont)
Postmoderni plesač, koreograf i inovator pokreta; začetnik tehnike Kontakt improvizacija. Svojim utjecajem i doprinosom postmodernim i suvremenim plesnim strujama kao plesač, koreograf i inovator pokreta, zadužio je svijet plesa. Bio je član José Limón Company 1959. te član Merce Cunningham Dance Company od 1961. do 1964. Bio je jedan od osnivača plesnih kolektiva Judson Dance Theatre i Grand Union (s Yvonne Rainer, Barbarom Lloyd, Nancy Lewis, Davidom Gordonom, Douglasom Dunnom i Trishom Brown). Tijekom svoje karijere, Paxtonovo jedinstveno istraživanje improvizacije otvorilo je nove ideje u stvaranju i skladanju koreografskih djela. Izvorno iz kontakt improvizacije, razvio je Materijal za kralježnicu 1986., praksu koja ispituje kretanje iz jezgre tijela prema van. Cilj kontakt improvizacije, rekao je, bio pronaći “najlakše putove dostupne masama tijela koje se međusobno kreću”. Promijenio je i propitivao aspekte tradicionalnog modernog plesa. Plesači, izvođači, koreografi i učitelji iz cijelog svijeta uključili neki oblik njegovih učenja kontakt improvizacije u svoj rad.
2022.

Bliži nam se datum obilježavanja Međunarodnog dana plesa, 29.travnja..Naše aktivnosti programa Međunarodnog dana plesa i ove godine usmjeravamo na više područja i kroz suradnju s Go out and dance inicijativom, koja za cilj ima povezivanje različitih gradova. Program Međunarodnog dana plesa 2022. održava se uz potporu Ministarstva kulture i medija RH.
U programe se možete priključiti preko poveznica UPUH-ovog zooma, You Tube kanala, UPUH Facebook live stream-a i Vimeo linka.
PROGRAM:
PETAK, 29.4.
9:00-10:00h Tjelesna jutarnja praksa: Koraljka Begović
Link:
https://us06web.zoom.us/j/5399795968?pwd=WkpKdGlwZmtuVGUxQk0rUEdQeEFYUT09 Passcode: 529679
12:30h
GO OUT AND DANCE- PC TALA (live stream UPUH Youtube kanal)
Link:https://www.youtube.com/playlist?list=PL26gVgREdivWmAAGbWdfDii8Ir7fL8ga4
17:00h
VRUM- međugeneracijska online radionica NO WORK and JUST PLAY – playshop za djecu i odrasle (snimka radionice)
Link:https://vimeo.com/588977810, Password: Playshop_Elda_Gallo
18:00h
Sonja Pregrad-“Dowl” (UPUH Facebook live stream sa Savskog nasipa)
Link:https://www.facebook.com/upuh.udrugaplesnihumjetnikahrvatske
Snimke plesnih predstava (UPUH YouTube kanal)
https://www.youtube.com/channel/UCCtejnK_wHV8EUyDPtxAINQ
VRUM-”The killer in me is the killer in you my love” – predstava za mladu publiku
Tatjana Rupcich- performans “Cvjetovi” Ive Friščića
Stošija Zrinski-“Dwelling Place (Episode 1)”
Plesni studio INK Pula-“ONE”
Umjetnička akademija u Splitu-”ŠUMAS”
SUBOTA, 30.4.
10:00h
VRUM- CONTAKIDS -playshop kontakt improvizacije za parove roditelj – dijete (2-6 godina starosti)
Link: https://us06web.zoom.us/j/5399795968
11:00h
Nastasja Štefanić Kralj- online radionica za Ukrajince i Ukrajinke- “Let’s dance”
Online Майстер клас для українок та українців – ” Let’s dance”
Link:
https://us06web.zoom.us/j/5399795968?pwd=WkpKdGlwZmtuVGUxQk0rUEdQeEFYUT09 Passcode: 529679
17:00h
VRUM- međugeneracijska online radionica NO WORK and JUST PLAY – playshop za djecu i odrasle (snimka radionice na Vimeo linku)
Link:https://vimeo.com/588977810, Password: Playshop_Elda_Gallo
Snimke plesnih predstava (UPUH YouTube kanal)
https://www.youtube.com/channel/UCCtejnK_wHV8EUyDPtxAINQ
VRUM-“The killer in me is the killer in you my love” – predstava za mladu publiku
Tatjana Rupcich- performans “Cvjetovi” Ive Friščića
Stošija Zrinski- “Dwelling Place” (Episode 1)
Plesni studio INK Pula- “ONE”
Umjetnička akademija u Splitu-“ŠUMAS”
Ostali program:
Video snimka čitanja hrvatske poruke za Dan plesa iz Bjelovara, Nomadska plesna akademija Hrvatska
Intervju Kristine Lovrić s Ninom Kunek
Najava događanja povodom osnivanja Zaklade Jasna Vuljević
Prva humanitarna večer povodom osnivanja Zaklade Jasna Vuljević održati će se 21.05.2022. na terasi Zagrebačkog plesnog centra.
Večer uključuje okupljanje plesne i šire zajednice u sjećanju na Jasnu Vuljević koje će biti zaokruženo gestom zajedničkog upisivanja poruka, misli, ideja koje vežemo uz Jasnu i što nam sve ona znači te koncertom povodom osnivanja Zaklade. Svi smo pozvani da svojim dolaskom učinimo taj događaj snažnijim te da otvorimo prostor zajednici koju je Jasna s nama dugi niz godina osnaživala, poticala i ohrabrivala.
_______________________________________________________________________
OPIS PROGRAMA
PETAK, 29.4.
9:00-10:00h Tjelesna jutarnja praksa: Koraljka Begović
Link:
https://us06web.zoom.us/j/5399795968?pwd=WkpKdGlwZmtuVGUxQk0rUEdQeEFYUT09 Passcode: 529679
Kroz jutarnju praksu plesne umjetnice i joga učiteljice Koraljke Begović raditi ćemo na zagrijavanju, pokretanju svih zglobova, tekućina, ali i radu na osvještavanju tijela. Koristeći različite vježbe snage, stabilnosti, meditacije i felksibilnosti voditeljica nas uvodi u dan probuđene pažnje i tijela. Kroz ovu jutarnju praksu omogućavamo ispunjavanje tijela energijom, a um fokusom i pažnjom za dan pred nama. Kroz jutarnju praksu pripremamo tijelo za daljnje aktivnosti.
12:30h
GO OUT AND DANCE- PC TALA (live stream UPUH Youtube kanal)
Link:https://www.youtube.com/playlist?list=PL26gVgREdivWmAAGbWdfDii8Ir7fL8ga4
GO OUT AND DANCE je jedinstveni projekt kojeg je Plesni Centar Tala počeo razvijati u Zagrebu u suradnji sa Nomadskom plesnom akademijom 2009.g.
Od 2012.g. inicijativa zajedničke proslave širi se kroz NDA Hrvatska na ostale hrvatske gradove. Format projekta uključuje da svaki subjekt u svom gradu organizira aktivnosti povodom proslave i obilježavanja Međunarodnog dana plesa po izboru te da se uz to svi ujedinjuju u zajedničkoj akciji.
Od zaprimljenih fotografija izradit će se plesna razglednica koja će se objaviti na društvenim mrežama PC Tala i UPUH-a.
PC Tala, kao organizator ove aktivnosti, svoj program održat će u Osnovnoj školi Ivana Gundulića u Zagrebu s početkom u 12:30 sati, a live stream program će uključivati:
-čitanje plesne poruke
-nastupi polaznika/ca PC Tala
-plesnjak za učenike/ce škole koji će voditi Larisa (Lipovac) Navojec
17:00h
VRUM- međugeneracijska online radionica NO WORK and JUST PLAY – playshop za djecu i odrasle (snimka radionice na Vimeo linku)
Link:https://vimeo.com/588977810, Password: Playshop_Elda_Gallo
Playshopovi su razigrani plesni improvizacijski susreti koji se mogu održati i doživjeti online ili na lokaciji – dolazimo u vašu školu, plesni studio ili na festival.
Kroz seriju Playshopova, članovi kolektiva VRUM razvijaju igre grupnih pokreta i praktične vježbe temeljene na raznim sustavima igranja igara, suvremenom plesu, tehnikama improvizacije i partnerstva, kao i na vlastitom plesnom rječniku VRUM-a.
Dok se igraju i zabavljaju, sudionici u sebi bude koncentraciju, osjetilno znanje, potiču kreativnost i izražavaju se tijelom u pokretu i kreativnoj neverbalnoj komunikaciji s drugima. Suradnja između sudionika različitih generacija pridodaje doživljaju različitosti, razvijanju vlastite percepcije i svijesti (o fizičkim sposobnostima). Kroz ovo iskustvo sudionici potiču kreativno, ali i analitičko razmišljanje i osjećanje prostora, doživljavajući trenutak, koristeći svoja tijela na pametan način, bez osjećaja „boravka u učionici“. Sudionici mogu očekivati neočekivanu, opuštenu atmosferu i gomilu zabave!
NO WORK & JUST PLAY by ELDA GALLO
Ovaj playshop razvija različite igre mašte koje pomažu u pronalaženju specifičnih i novih kvaliteta pokreta. Igre će nam pomoći da probudimo svijest o prostoru, unutar i izvan našeg tijela. Stoga, pokret kreće iz tijela sa željom da prodre u vanjski prostor. Igramo se s idejom različitih uzoraka poput kretanja u krugovima, crtama, točkama i odskocima. Za to vrijeme ostajemo svjesni jedni drugih i ne zaboravljamo se zabavljati.
Što treba pripremiti? Svaki će sudionik trebati 8 traka vrpce (npr. traka za preslikavanje, washi traka ili druga ljepljiva traka), približno veličine vrha prsta, za vježbu tijekom playshopa. Tada će voditelj playshopa objasniti kako trake nanijeti na pod. Ako je potrebno, snimanje se može pauzirati radi organizacije.
Napomena: smeđa ili obojena traka obično ostavlja ružne mrlje na podovima.
Ovaj playshop namijenjen je svima starijima od 8 godina i nije potrebno prethodno plesno iskustvo.
18:00h
Sonja Pregrad-“Dowl” (UPUH Facebook live stream sa Savskog nasipa)
Link:https://www.facebook.com/upuh.udrugaplesnihumjetnikahrvatske
D
O
W
L
variants: or dowle \ ˈdau̇(ə)l \
now dialectal, England
: feathery or woolly down : filament
‘Dance, dance, Otherwise We’re Lost‘
(Pleši, pleši, inače smo izgubljeni)
– Pina Bausch
U srpnju 1518. stanovnike Strassbourga (tada dijela Svetog Rimskog Carstva) pogodio je iznenadni i naizgled neobuzdajući nagon za plesom. Histerija je započela kada je žena, poznata kao gospođa Troffea zakoračila na ulicu i u tišini se započela uvijati, vrtjeti i tresti.
Otkuda su proizašli izboji kolektivnog trzavog plesa u doba kuge i što tj. kako ih možemo razumjeti iz situacije u kojoj se nalazimo danas?
D
O
W
L ispisujemo zajedničkim plesom, koji koristi, upliće te izvrće raznovrsne forme grupnih koreografija – od unisonog kao klasicističke forme plesa, preko ravea, folklora, do dekodiranja vizualnih prikaza danse macabrea i bio-geometrije – uzoraka kretanja organskog, kako bi se zazvao kompozitni pokret kolektivnog tijela.
Što i kako nam znači prostor (tjelesnog) zajedništva u 2021.? Ovaj rad jest predmet plesa, ali i invokacija, izgrađena oblikovanjem geometrije afektivnog naboja koji nalazimo među tijelima. Time stvara doživljajni prostor za emotivno i kognitivno procesuiranje povišenog intenziteta unutar iskustva zajedništva kojemu smo zadnjih 620 dana svjedoci.
AUTORICA: Sonja Pregrad
GLAZBA: Nika Pećarina
KOSTIMI: Tea Kantoci
IZVODE: Ivana Bojanić, Viktoria Bubalo, Lana Hosni, Anna Javoran, Ana Mrak, Eva Priečková, Sonja Pregrad
PRODUKCIJA: Četveroruka u sklopu ANTISEZONE 21 (u suradnji s Muzejom suvremene umjetnosti, Zagreb) i u suradnji s Plesnim centrom TALA kroz rezidencijalno-istraživački festival Platforma HR
HVALA: Plesni centar TALA, Larisa Navojec Lipovac, Andrea Hršak, Pogon Jedinstvo, Željko Bašković, Miranda Herceg, Marko Gutić Mižimakov, Neža Knez, Tea Maršanić, Lea Martini, Antisezonke
Realizirano uz podršku Ministarstva kulture Republike Hrvatske, Grada Zagreba i Kiosk festivala Žilina (Slovačka).
SNIMKE PLESNIH PREDSTAVA (UPUH YouTube kanal)
https://www.youtube.com/channel/UCCtejnK_wHV8EUyDPtxAINQ
VRUM-“The killer in me is the killer in you my love” – predstava za mladu publiku (snimka predstave)
Vrijeme koje je (o)stalo/vljeno
“The Killer in me is the Killer in you, my love” refleksija je o “prvoj cigareti”, prvoj ljubavi i prvom skoku u “hladnu vodu”, predstava koja istražuje raspuklinu između djetinjstva i svijeta odraslih.
U našem interdisciplinarnom istraživanju deset izvođača u pet uloga osvrće se na stare ožiljke i svježe rane ljeta svojih života. Godine peku.
Kroz vremenom nagriženu, ispucalu, ogoljenu i ostavljenu ruinu Varaždinskog Dravskog Kupališta, mjesta koje nosi snažnu kolektivnu memoriju cijelog jednog grada na “bolja vremena” ulazimo u bazen emocionalnih tragova prvih iskustava, velikih očekivanja, pa razočaranja koja su srušila, pa formirala neke nove identitete. Koliko tijela – toliko istina. Otvaramo tekuću diskusiju o individualnim razlikama u shvaćanju stvarnosti i granicama mogućnosti razumijevanja drugih. Koliko se zaista zapravo trudimo?
Preko projekcija na suvremenu kazališnu pozornicu, mjestu rezerviranom za “ovdje i tada” propitujemo drugačiju percepciju vremena kroz koju se trenuci pitanja “što će od nas postati?” / “što nas očekuje?” i sjećanja preklapaju.
Stare rane usamljenosti adolescencije ponovno su raskrvarene. Voda ulazi kroz raspukline, do vrata nam je.
Plutamo na nijemosti. Krećemo se.
Sanja i Till Frühwald
A ljeto ipak
odlazi
odlazi
i odlazi.
F. J. Degenhardt
Koncept, režija, koreografija: Sanja & Till Frühwald
Dramaturgija: Mario Kovač
Glumci: Petar Cvirn, Karolina Horvat, Andreja Jandrić, Matija Kezele, Bruno Kontrec
Glumci u videu: Zdenko Brlek, Jagoda Kralj Novak, Marija Krpan, Darko Plovanić, Zvonko Zečević
Glazba: Damir Šimunović
Scensko oblikovanje: Zdravka Ivandija Kirigin
Kostimografija: Žarka Krpan
Dizajn svjetla: Marino Frankola
Video: Davor Konjikušić
Foto: Davor Konjikušić
Grafički dizajn: Dvije Lije
Prijevod: Dubravko Torjanac
Produkcija, asistent u režiji: Davor Dokleja
Asistent u produkciji: Dejan Košćak
Godine: 14+
Trajanje: 80 min
Premijera: 29. travanj 2015. Centar za kulturu Čakovec
Koprodukcija: Centar za kulturu Čakovec – KD Pinklec, VRUM Performing Arts Collective, HNK Varaždin
Tatjana Rupcich- performans “Cvjetovi” Ive Friščića
Ciklus performansa Purpura intuitum nadahnut hrvatskim likovnim umjetnicima XX stoljeća omnibus memorias ab aetate moderna
Vizualno, ove su izvedbene cjeline razlomljene simboličnim prikazom svijeta koji živimo i osjećaja Rajskog vrta kojeg priželjkujemo. Boje i ne-boje, djelujući pasivno, aktivno i neutralno, oslikavaju pozitivna i negativna značenja i psihološka stanja. Likovni simboli predstavljeni kroz umjetnička djela prezentiraju neljudskost suvremenog svijeta prikazuju se rekadriranjem plohe emocijom, pokretom i energijom od realnog do apstraktnog geometrijskog obilježja koje koreografski rukopis transformira u opipljivu, unutarnju snagu, dinamiku, stvaralački nemir.
Prvi nastali performans iz ciklusa:
1 Cvjetovi Ive Friščića / IVO FRIŠČIĆ
” Živi moja želja učiti ljubav, ne čuje
Slabog čovjeka u meni “
I. Friščić
Multimedijalni, interdisciplinarni dramsko-plesni performas nadahnut je djelom i likom hrvatskog slikara i likovnog umjetnika Ive Friščića i prvi nastali performas iz ciklusa Purpura intuitum. Asocijativno nošen inspiracijom duha i forme pretapa simboliku prošlosti nastavljajući život u novom vremenu i ekspresiji. Otvara intimna pitanja suvremenog čovjeka o svijesti, produhovljenoj znanosti, fizičkoj realnosti ili definiciji vremena.
Ova slojevita, fluidna cjelina, kompozicijom spaja ples, dramu i pitanje čovjeka i emocija koju nosi u ovom dobu COVID-a a kroz medij žive likovne scenografije. Sa intencijom zadržavam prepoznatljivu, modernu, koreografsku formu. Koreografski rukopis kvalitetom pokreta prati svrhovitost, estetiku i perfekcionizam slikarovih platna, koristi stihove umjetnika i pitanjem otvara ciklus.
Koreografski rukopis kvalitetom pokreta prati svrhovitost, estetiku i perfekcionizam njegovih platna, koristi stihove umjetnika i pitanjem otvara ciklus.
Ponoć je za doživjeti čovjeka
Ponoć je za uplesti se u mene…..
Mudri znaju živjeti
Ne lažu oni koji pate
Ja iz dubine duše ukradoh život
Umoran sa srcem u istini
Kroz ponor prozivam hladnu neman
Kupujem mudrace i mračne laži
Neka mi netko objasni želju do zvijezda…..
Otkriće je ozdraviti u patnji.
Biti istinom sjena je koja nam se vratila…..
Čekam novu istinu odvojenu od snova
Ti svejedno dođi
Sada dođi!
Jesam li samo tijelo?
Ivo Friščić pjesme Ave Maria 1993.
Produkcija: Plesni studio Svjetlost u pokretu
Autorica, koreografkinja i dramaturginja: Tatjana Rupcich
Izvedba: Kristina Legin
Glazba: Anita Andreis
Grafičko i video oblikovanje: Jadranka Brečak Rogić
Scenografija: opusi Ive Friščića
Stihovi: Ivo Friščić pjesme Ave Maria
Stihove čita: Maro Martinović
Kostimografija: Milena Jurmić
Svjetlosno oblikovanje: Zdenko Trandler
Stošija Zrinski- “Dwelling Place” (Episode 1)
Dwelling Place (Episode 1) je prva epizoda i početak istraživanja koje su sve mogućnosti
izražavanja kroz žanr urbane fantastike. Kako kroz različite medije, utjeloviti, komunicirati i
uprizoriti dotični žanr?
U ovoj epizodi autorica slučajno otkriva začudno mjesto koje je, poput oaze u pustinji, u
kontrastu sa okolinom i njenim ozračjem. To tajanstveno mjesto nudi prostor i vrijeme za
odmor, ramišljanje i igru, te potiče otvorenost prema novom onome koji tamo boravi.
Ideja začudnog mjesta je inspirirana trenucima neobične, nenadane tišine koju bi autorica
iskusila u urbanim i bučnim mjestima poput centara velikih gradova ili
pretrpanim turističkim lokacijama. Ta tišina stvara mističnu, pomalo natprirodnu atmosferu koja podsjeća autoricu na scene iz filmova urbane fantastike – žanra s kojim autorica povezuje ova istraživanja.
Izvedba druge epizode predstave biti će u svibnju na Resolution 2022 festivalu u Londonu.
Koreografija i izvedba: Stošija Zrinski
Glazba: Jamie McCarthy, Seir (Journey Through Iran)
Svjetlo: Marino Frankola
Tehnička podrška: Tomislav Zrinski
Fotografija: Sami Hokkanen
Plesni studio INK Pula-“ONE“
Koreografkinja: ANDREA GOTOVINA u suradnji s izvođačicama
ONE su: ALJA ERJAVEC
DONATA BUTKOVIĆ
KARLA MEDAKOV
LANA CRNOGORČIĆ
MELISSA MALEŠEVIĆ
MIRJANA ANDRIĆ
NINA PERUŠKO
NOLA KLIČEK
TARA BUIĆ
Autor glazbe: CARLOS ANDRES FAGIN
Song napisala i otpjevala: LANA CRNOGORČIĆ
Kostimografkinja: DESANKA JANKOVIĆ
Oblikovatelj rasvjete: DARIO DRUŽETA
Predstava inspirirana odrastanjem…
U svijetu odrastanja nailazimo na prekretnicu, raskršće jednako trenutku u kojem uočavamo promjene u sebi i oko sebe. S melankolijom se osvrćemo na djetinjstvo, ne primjećujući da ono zapravo i dalje traje. Borimo se, tražimo, strahujemo i nadamo se, ali…
… one ne odustaju.
One grade,
… sanjaju…
čekaju…
Dugo čekaju.
One padaju.
One vrijede svake sekunde.
One vole i one su voljene.
One su svoj prošli strah,
i buduća ambicija.
One su netko nekome,
nečiji razlog,
jedinstvene…
One su usamljene.
One su prijateljice,
Kćeri
i sestre.
One su vječne.
One nisu nevidljive,
bezgrešne i
bezimene.
One nisu zamah u samo jednom smjeru,
niti trenutak vrijedan prolaska.
One nisu savršene.
One su prekrasne,
tako prekrasne.
One su prvi poljubac,
djevojčice u tijelu boginje.
One su prvi prekid i nečija bol.
One su osmjeh,
podsjetnik.
One su sve što nešto znači.
Umjetnička akademija u Splitu-“ŠUMAS“
Šumas je nastao kao ispit iz kolegija Pokret Glumačkog odsjeka Umjetničke akademije u Splitu.
Studenti prve godine Glume u prvom su se semestru bavili izolacijama i manipulacijama u pokretima. Za kraj su im se pridružili studenti Glazbenog odsjeka, smjer Saksofon iz klase prof. Gordana Tudora kako bi ravnopravno improvizirali u mediju pokreta i glazbe.
Strukturu izvedbe ponudili su Jure Radnić i Karolina Šuša.
“ŠUMAS” izvode:
POKRET:
Paula Japunčić
Marijan Kukulj
Jakov Kulić
Tara Kuster
Deni Mašić
Ira Osibov
Lucija Škarica
Karla Šola
GLAZBA:
Filip Dujmović
Vedran Momčilović
Matija Petrić
Ines Vrdoljak
SUBOTA, 30.4.
10:00h
VRUM- CONTAKIDS -playshop kontakt improvizacije za parove roditelj – dijete (2-6 godina starosti)
Link: https://us06web.zoom.us/j/5399795968
ContaKids je jedinstveno vrijeme za roditelje i djecu gdje se uče kretanju jednih s drugima kroz fizički kontakt. Plešu, bave se gimnastikom i dijele zabavu igranja u parovima i skupinama, što pomaže djetetu u jačanju motoričkih sposobnosti i samopouzdanja.
ContaKids je uzbudljiva metoda kretanja koja se temelji na ideji aktivnog i svjesnog korištenja bliskog fizičkog kontakta između roditelja i djeteta i razvijanja duboke komunikacije između njih.
Radionica je pogodna za djecu u dobi od 2 do 5 godina u paru s jednim roditeljem ili drugim skrbnikom. Nije potrebno prethodno iskustvo.
Obavezne prijave na contact@vrum.hr
11:00h
Nastasja Štefanić Kralj-online radionica za Ukrajince i Ukrajinke- “Let’s dance”
Online Майстер клас для українок та українців – ” Let’s dance”
Link:
https://us06web.zoom.us/j/5399795968?pwd=WkpKdGlwZmtuVGUxQk0rUEdQeEFYUT09 Passcode: 529679
Prvi dio radionice će se sastojati od laganog razgibavanja tijela, pokretanja zglobova te će uključivati i vježbe snage.
Drugi dio će biti posvećen plesanju na omiljene hitove. Svaki dio tijela će dobiti priliku otplesati svoj “najplesniji” ples. Za kraj ćemo odabrati hit dana te ćemo si svatko ponaosob pokloniti svoj najluđi ples.
Za potrebe radionice molimo sve koji žele sudjelovati da se prijave slanjem naziva svoje najdraže pjesme na mail nastjastefa@gmail.com
Radionica će se odvijati na ukrajinskom jeziku!
Online Майстер клас для українок та українців – ” Let’s dance”
Перша частина МК складається з легкого розгинання тіла, рух суглобами та включає силові вправи.
Другу частину складають танцювальні рухи під улюблені хіти. Кожна частина тіла відтанцює свій найкращий танок. В кінці виберемо хіт дня і один одному подаруємо свій найкрутіший танок.
Для успішної реалізації МК, усі бажаючі, будь ласка, надішліть свої улюблені пісні на mail nastjastefa@gmail.com
МК проводиться українською мовою.
2021.

UPUH vas poziva na jednodnevni program u sklopu obilježavanja Međunarodnog dana plesa.
Međunarodni dan plesa održava se svake godine 29. travnja na rođendan francuskog baletnog reformatora i svestranog kazališnog umjetnika Jean Georgesa Noverra (1727. – 1810.)
Povodom ovogodišnjeg dana plesa, Udruga plesnih umjetnika Hrvatske – UPUH, poziva svoje članstvo i publiku da zajedno obilježe taj dan.
Raspored i opis programa slijede u nastavku, a linkove YouTube streaming ćemo postupno objavljivati.
//PROGRAM//
10-11.15h
Tjelesna jutarnja praksa: Lara Frgačić (Zagreb)
https://zoom.us/j/5399795968
Passcode: 529679
11.30-11.45h
‘’Stvarnosne kompozicije// Ima nešto što me raduje’’ – Karolina Šuša, Kristina Lovrić, Ivana Bandalo
Link: YouTube UPUH
12h
Čitanje međunarodne i nacionalne poruke – Uživo iz Karlovca (Stari grad Dubovac)
Link: YouTube UPUH
15-15.45h
Site-specific plesna improvizacija (uživo iz Lovrana) , UO FRONESIS u suradnji sa Plesni PAL laboratorij
Link: YouTube UPUH
16-17h
GO OUT AND DANCE
partneri: PC TALA, UPUH, POGON JEDINSTVO
+ različiti gradovi partneri KARLOVAC, POŽEGA, PULA, ROVINJ, ŠIBENIK, RIJEKA, SLAVONSKI BROD, OSIJEK, BJELOVAR, ZADAR
mjesto: Trnjanski nasip ( kod Pogona Jedinstvo )
Link: Youtube UPUH/uživo sa Trnjanskog nasipa
17-18h
Sanja Frühwald (Beč)
“Noću”-otvorena proba i radionica (6+)
Zoom platforma
18-19h
Radionica: „Gledaj, bilježi, stvaraj ples“, Roberta Milevoj (Zagreb)
Link: https://zoom.us/j/5399795968
Passcode:529679
19.00-19.15h
‘’Crveno kao zeleno’’
Link: YouTube UPUH
19.15-19.39h
-video performans: ‘’Till death do us part’’, Martina Hrlić Rogić/Rijeka (trajanje: 3:20)
Link: https://vimeo.com/538850471
-plesni film: “The poetic body”, Kristina Paunovski/ Rijeka (8 min)
Link: YouTube
19.30-20.00h
Techno drift-Sonja Pregrad (uživo u Zagrebu)
Link: YouTube UPUH
______________________________________________________________________
Ostali program:Intervju Ivane Slunjski sa Dragom Asićem
video film ‘’8 koraka za ples’’ projekta Go out and dance (PC Tala)
______________________________________________________________________
10-11.15h
TJELESNA JUTARNJA PRAKSA:LARA FRGAČIĆ
Kroz početno zagrijavanje pripremit ćemo tijelo mobilizacijom kralježnice, zglobova, glave i cijelog tijela. Funkcionalno ćemo pokrenuti vlastito tijelo te razvijati budnost i spremnost mišića na akciju. Sat će sadržavati vježbe koje aktiviraju i jačaju centar tijela kako bi vlastito tijelo dobilo potrebnu snagu i izdržljivost.
Kroz središnji dio sata koristit ću elemente floorwork-a, vježbe fleksibilnosti, koordinacije, brzine i bavit ćemo se preciznošću izvođenja zadanog materijala. Težit ćemo otpuštanju nepotrebnih mišićnih tenzija unutar tijela, ali i na brzoj aktivaciji mišića i njihovoj spremnosti za kretanje u ograničenom prostoru.
Sat bi završili stvaranjem duže plesne fraze u kojoj bi ujedinili i spojili principe koji su se razvijali tijekom klasa- fluidnost, izdržljivost, dinamika, inicijacija pokreta, artikulacija te muzikalnost kretanja. Cijeli sat prilagođen je manjem i ograničenom prostoru.
O VODITELJICI RADIONICE:
Lara Frgačić plesačica je rodom iz Zagreba. Svoje profesionalno plesno obrazovanje započinje u srednjoj školi suvremenog plesa Ane Maletić te nakon srednje škole završava Akademiju dramske umjetnosti u Zagrebu gdje je stekla zvanje za profesionalnog plesača. Na akademiji je radila sa mnogobrojnim inozemnim vrhunskim i renomiranim koreografima, predavačima i izvođačima (Guy Nader, Frey Faust, Sanna Myllylahti, Milan Tomašik, Magdalena Reiter, Laureline Richards i mnogi drugi.). Plesačke izvođačke vještine i sposobnosti usavršava na raznim radionicama po Hrvatskoj. Sudjelovala je na internacionalnom umjetničkom kampu na Kamenjaku pohađajući radionicu koreografa i plesača Matije Ferlina. Godine 2017. pohađa na festivalu plesa i neverbalnog kazališta u Svetvinčenatu radionicu Laure Aris Alvarez pod nazivom Power Sources, a 2019. sudjeluje u radionici Francesca Scavette (Suprised Body, Monoplay festival). Osim na radionicama i akademiji svoje profesionalno plesno iskustvo stječe i u radu s raznim koreografima strane i domaće plesne scene u nekoliko različitih plesnih predstava koje su igrale unutar i izvan Hrvatske (predstava To Get Her koreografkinje Zrinke Lukčec Kiko, Personas koreografkinje Aleksandre Mišić, Needed koreografa Johannesa Hartla, Obsession koreografkinje Tijen Lawton, Bezdan koreografkinje Tatjane Rupcich i Ana Marie Bogdanović, Upgrade koreografkinje Vesne Mimice, Mala Plesna priredba koreografa Rajka Pavlića te projekt pod nazivom Skupa izabran na međunarodnoj mreži Pan-Adriakoreografkinje Petre Hrašćanec. ). Godine 2019. Sudjeluje u performansu u sklopu otvaranja izložbe Ljubav I otpor Ivane Popović uMuzeju suvremene umjetnosti u Zagrebu. Dvije godine zaredom bila je izvođač na otvaranju 69ih i 70ih Dubrovačkih ljetnih igara. Uz izvođačko iskustvo razvijala je svoj pedagoški rad u studiju Svjetlost u pokretu, Umjetničkoj školi Franje Lučića u Velikoj Gorici i u Masa dance company gdje je i dalje suradnik. Godine 2019./2020. bila je asistent na predmetu za scenski pokret na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu, a godine 2021. u Zagrebačkom plesnom centru imala je premijeru sa svojom prvom autorskom plesnom predstavom Individuet koju je napravila zajedno sa koautorom Endijem Schrotterom.
11.30-11.45h
‘’STVARNOSNE KOMPOZICIJE// IMA NEŠTO ŠTO ME RADUJE’’ – KAROLINA ŠUŠA, KRISTINA LOVRIĆ, IVANA BANDALO
Interdisciplinarni projekt Stvarnosne kompozicije // Ima nešto što me raduje premijerno je izveden u rujnu 2020. u muzejskom prostoru atrija Galerije umjetnina Split. Koncepcijom rada se promišlja kako (ne)plesni pokret djeluje kao prijevodbena inačica zvuka, kako se prevodi iz jednog medija u drugi, iz glazbenog impulsa u pokret tijela. Kao što jezično prevođenje nije puki ekvivalent, tako ni pokret nema izravnu sumjerljivost, nego je izvedbena interpretacija pokretom varijacija onoga što je izraženo glazbom. Glazba je posrednik jedne nenametljive estetičke igre, ispisivanja nekog novog rukopisa u odnosu tijela i zvuka.
(Za)mišljen za specifičnu izvedbenu lokaciju ovaj put rad intervenira u arhitektonski prostor grada Splita inspirirajući se vidljivim arhitektonskim elementima te ih transformirajući u izvedbeni materijal, plesni/tjelesni vokabular autentične koreografske misli, donosi novu i drugačiju prostornu dijalektiku. Na Međunarodnom danu plesa će predstavit tek fragment rada u trajanju od 15minuta.
O AUTORICI:
Od ’90.-ih započinje plesnu avanturu u vremenu pokretanjazagrebačke Eks-scene.Istinski zainteresirana za fenomen tijela i umjetnostpokreta odlazi na Salzburg Experimental Academy of Dance uAustriju na godinu dana. Pohađa niz radionica u i izvan Hrvatske, a neki od pedagoga su Nienke Reehorst, Inaki Azpillaga (UltimaVez), Gabriel Castillo (DV8), Patricia Bardi, Damien Jalet, Martin Kilvady (contemporarydance technique), Marta Coronado (Release technique, ROSAS repertory). Surađivala jes Milanom Broš i linktom!. Pedagoški rad bazira na suvremenim plesnim tehnikama, snaglaskom na Release tehnici, Bartenieff principima i BMC-u (Body Mind Centering).Preokupacija su joj teorija i filozofija plesa stoga osniva KoribantLab – radnu i razvojnu platformu za koreografsku i pedagošku praksu, kustostvo izvedbenih umjetnosti te vizualneumjetnosti. Od 2009. vodi redovite satove i radionice suvremenog plesa ipokreta u Splitu, a od 2015. do 2018. surađuje sa Studijem za inovativno kazalište zadjecu i mlade /KINKIN/ iz Splita razvijajući kreativni ples za djecu. U suradnji sa SunčicomFradelić (Kino klub Split) i glazbenikom Mislavom Režićem ostvaruje plesni video Parallel space movements (2009.), a 2020. autorski interdisciplinarnirad Stvarnosne kompozicije // Ima neštošto me raduje, u suradnji s klarinetisticom Ivanom Bandalo i plesnom umjetnicom Karolinom Šušom.Piše tekstove (kritičke osvrte) o izvedbama, festivalimai/ili općenito događanjima na polju suvremenog plesa i suvremenih izvedbenihpraksi za internetski portal Plesnascena.hr. Suradnica za scenski pokret prinezavisnom kazalištu PlayDrama iz Splita. Profesorica povijesti umjetnosti i diplomirana fonetičarka (Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu), te članica UPUH-a (Udruga plesnih umjetnika Hrvatske) i HUPSUP-a (Hrvatska udruga pedagoga suvremenog plesa). Živi i radi u Splitu.
12h
ČITANJE MEĐUNARODNE I NACIONALNE PORUKE – Uživo iz Karlovca
Lokacija: Stari grad Dubovac
Osnovna ideja Međunarodnog dana plesa je podsjećanje da je ples umjetnički oblik izražavanja koji prevladava sve političke, kulturne i etičke prepreke. Na taj se dan širom svijeta čitaju poruke poznatih osoba iz svijeta plesa koje promiču temeljnu ideju Međunarodnog dana plesa.
Ove godine međunarodnu poruku potpisuje Friedemann Vogel, dok je autorica hrvatske poruke Maša Kolar.
15-15.45h
SITE-SPECIFIC PLESNA IMPROVIZACIJA (uživo javljanje iz Lovrana), UO FRONESIS u suradnji sa Plesni PAL laboratorij
16-17h
GO OUT AND DANCE
partneri: PC TALA, UPUH, POGON JEDINSTVO
+ različiti gradovi partneri KARLOVAC, POŽEGA, PULA, ROVINJ, ŠIBENIK, RIJEKA, SLAVONSKI BROD, OSIJEK, BJELOVAR, ZADAR
mjesto: Trnjanski nasip ( kod Pogona Jedinstvo )
program:
16h – izvedba članova Plesnog centra Tala
16:30h – grupa Choreodream – „Roots to the sky“, koreograf: Tamara Curić
16:35h – mali plesnjak uz DJ hrwo E
16:50h – premijera plesnog filma „8 koraka za ples“
GO OUT AND DANCE je jedinstveni projekt kojeg je Plesni Centar Tala počeo razvijati u Zagrebu u suradnji sa Nomadskom plesnom akademijom 2009.g.
Od 2012.g. inicijativa zajedničke proslave širi se kroz NDA Hrvatska na ostale hrvatske gradove. Format projekta uključuje da svaki subjekt u svom gradu organizira aktivnosti povodom proslave i obilježavanja Međunarodnog dana plesa po izboru te da se uz to svi ujedinjuju u zajedničkoj akciji.
Ovogodišnja akcija pod nazivom ¨8 koraka za ples¨ odvija se u suradnji PC Tale i UPUH-a, te će se premijerno izvesti u formatu plesnog filma emitiranog putem Youtube kanala UPUHa.
17-18h
SANJA FRÜHWALD (Beč)
“NOĆU”-OTVORENA PROBA I RADIONICA (6+)
VRUM performing arts collective poziva sve starosti od 6 godina na više (djecu i njihove odrasle) na sudjelovanje u interaktivnoj probi našeg novog multimedijalnog plesnog projekta “NOĆU” i online radionici sa međunarodnom ekipom predstave: koreografkinjom – Sanjom Tropp Frühwald, dramaturgom Corneliusom Edlefsonom i izvođačicom Jolyane Langlois. Tijekom ove jednosatne radionice upoznat ćemo se sa temom predstave “NOĆU” i njenim izvođačima, i razmijeniti ideje i razmišljanja vezana za ovu zanimljivu temu kroz priču i ples, pokret i igru, i to sve direktno u dječjoj sobi, taman pred vrijeme za spavanje… ili ne!
Pripremiti: udobnu odjeću, baterijsku lampicu, nešto prostora za kretanje, dobru internetsku vezu
Prijave na ovu radionicu obavezne su slanjem maila na adresu: contact@vrum.hr
Nakon prijave sudionici će primiti Zoom link, isključivo preko kojeg je omogućeno sudjelovanje u programu.
O predstavi “NOĆU”:
U radu na predstavi “NOĆU”, krenuli smo, prema motivima iz istoimene knjige Wolfa Erlbrucha, u osvajanje noći. Daleko od straha, naše putovanje vodi kroz vrijeme dana koje nije tako neuobičajeno i pospano kako se odrasli uvijek pretvaraju. Noćni zvukovi odjednom se pretvaraju u simfonije koje vas pozivaju na ples s vlastitom sjenom… Odakle dolaze ti zvukovi, kreće li se nešto u grmlju? Kuće rastu visoko u nebo, a oblaci magle pretvaraju se u neobične oblike.. pomalo životinjske… noću su sve mačke … zelene? Tamno žute? Nježno roze? Ili su samo sive? A što je s obitelji Pomoćnica? Rastu li one samo u sjeni noći? I… ima li noć uopće sjenku? Pa što se to stvarno događa u to posebno doba dana kada, kako kažu mama i tata, svi spavaju? Često strašni mrak odjednom se više ne čini tako jezivim, kao što većina ljudi pretpostavlja. Kolektiv VRUM poziva vas na putovanje u doba dana koje je čudesno raznoliko, zastrašujuće privlačno, bumo tiho i šareno tmurno i u kojem naša mašta može stvoriti jedan sasvim novi svijet.
O VODITELJICI RADIONICE:
Sanja Tropp Frühwald diplomirala je na SEADu u Salzburgu 2007. godine. Od tada, kao umjetnička direktorica VRUMa (Zagreb /Beč), realizirala je preko 20 vlastitih produkcija, kao npr. “Baja Buf” (0-2), “LARGE – javni događaj na kraju vremena”, “No Logo Opera(tion)”, “Minimi” (4+), “the killer in me is the killer in you my love” (13+), “Črčke” (0-6), “Muzej plesa” (4-10), „Tiger lilies“ (10+), „Iznad nas samo nebo” (10+) (EU projekt „living realities, changing perspectives“), „Sinovi“ (7+), „The Milky Way“ (0-2), „Lover‘s disco(urse)“ (14+) itd. Većina djela predstavljena je u Hrvatskoj, Austriji i međunarodnim turnejama i gostovanjima širom svijeta. Za svoj umjetnički rad višestruko je nagrađivana (NHG (2012., 2016.), UPUH, teatar.hr…). Predstavlja svoj rad na Bijenalu mladih umjetnika iz Europe i Mediterana (2005.), osvojila je danceWEB stipendiju (2007.), sudjelovala u EU istraživačkom projektu „Choreoroam“ (2009.-10.). Razdoblje između 2012.-14. provodi kao rezidentna umjetnica mreže Fresh Tracks Europe (tanzhaus NRW, Krokus festival Hasselt, kopergietery Gent, Tweetakt festival, Het Lab Utrecht, Imaginate Edinburgh, Dansstationen Malmö, Dschungel Wien, STU Tallin) koja se zauzima za razvoj plesne umjetnosti za mladu publiku. To iskustvo snažno utječe na njezin daljnji osobni i umjetnički razvoj. Sanjin umjetnički rad obilježava istinski interes za međugeneracijsku suradnju, utječući na šire zajednice, a prepoznat je kao inovativan, interaktivan, uključiv i politički svjestan. Kroz zadnjih 10 godina artikulira svoj rad u polju izvedbenih umjetnosti za mladu publiku, kao i u otvaranju dijaloga između različitih društvenih skupina s naglaskom na nenasilnoj komunikaciji i otvaranju novih perspektiva. Od 2009. Sanja vodi KLIKER festival – festival pokreta i plesa za mladu publiku u Varaždinu. Pokrenula je platformu KLIKER (2013-2019) i koordinira GENERATOR – Europsku suradničku platformu za razvoj plesa za (i sa) mladom publikom. Od 2019. članica je odbora ASSITEJ Austrija i Young Dance Network (globalni model za razmjenu u polju plesa za mladu publiku).Pored svojih umjetničkih angažmana i angažmana u zajednici, Sanja redovito predaje u različitim kazalištima, školama i festivalima diljem Europe (npr. ImPulsTanz festival Beč).Članica je HZSU sa statusom koreografkinje.
www.vrum.hr; www.klikerfestival.com; www.klikerplatform.com; www.generatorplatform.com; www.youngdancenetwork.com;
18-19h
RADIONICA: „GLEDAJ, BILJEŽI, STVARAJ PLES“, ROBERTA MILEVOJ (Zagreb)
Na satu ćemo koristiti improvizacijsko – kompozicijske alate koji omogućavaju proizvodnju plesnog materijala u zadanom formatu ‘online’ susreta. Tijelo je ovom prilikom stavljeno u funkciju cjelovitog izvedbenog aparata koji putem različitih osjetila pažnje uvodi u izbor donošenja odluka naspram sebe i drugih. Sat je zamišljen kao jednokratno iskustvo upoznavanja polaznika s različitim, zadanim elementima kretanja (brzina, ritam, kvaliteta, dijelovi tijela) te njihovim primjenama u izvedbenosti tijela.
O VODITELJICI RADIONICE:
Roberta Milevoj, rođena u Puli 1979.g. Od 1998.g. profesionalno djeluje na hrvatskoj plesnoj sceni kao izvođačica, koreografkinja i pedagoginja suvremenog plesa. Plesno iskustvo stječe na brojnim radionicama i rezidencijalnim programima u zemlji i inozemstvu te u radu s priznatim plesnim umjetnicima ( Matija Ferlin, Irma Omerzo, Aleksandra Janeva Imfeld, Mala Kline, Keren Levi, Tomislav Feller, Rosalind Crisp i drugi ) i umjetničkim kolektivima ( Montažstroj, Zagrebački plesni ansambl, Studio za suvremeni ples, Plesni centar TALA, Liberdance, Sodaberg, MARMOT, dance_lab collective, i drugi ). Tijekom godina razvija svoj autorski i izvođački rukopis te potpisuje veći broj umjetničkih suradnji i samostalnih predstava ( material248, Roberta, Roberta, Rachel & Sonny, Opet Roberta, &, U OČIMA, Familija, SCENA, ROB3RTA ).
Od 2014.g. do 2016.g. dio je međunarodnog projekta apap – Performing Europe. 2017.g. zajedno s Anom Mrak osniva umjetničku organizaciju NIKAD KRAJA. Trenutno pohađa preddiplomski studij plesne umjetnosti, nastavnički smjer na Akademiji dramske umjetnosti ( ADU ).
19.00-19.15
OTVORENA PROBA: ‘’Crveno kao zeleno’’
Suvremena plesna predstava „Crveno kao zeleno“ teži eksperimentu u izvedbi i propitivanju isprepletenosti subjektivne slike svijeta ili sintetičkog okruženja u našim mislima i kolektivne svijesti, svijeta ideja kojim objašnjavamo postojanje pojmova, univerzalija, simbola i znakova te na koji način im pripisujemo značenja. Uzevši za polazište diferenciranu percepciju, tako pojam crveno može imati nebrojena značenja, asocijacije i konstrukcije, crveno kao krv, crveno kao potres, bordo crveno, enovrc, crveno kao broj jedan ili crveno kao slovo A (sinestezija, ideastezija, autistični savant), a može biti i crveno kao zeleno pitamo li daltoniste koji ne raspoznaju crvenu boju (pronotopi). Crvena i zelena boja provlače se kroz cijelu predstavu kao manje očit konstrukt koreografije; ali jasan impuls i sukreator scene. Plesači iscrtavaju plesni prostor, a tijela koja kreiraju koreografiju, odnosno koreografija koja kreira tjelesni pokret i dramaturgiju predstave konstruira se i gradi od kretanja, pokreta i gesti na tragu razvojnih faza djeteta. Koreografijom se naglasak stavlja na posredničku funkciju tijela i izvlači se potencijal osnovnih tjelesnih funkcija. Plesači koriste sva osjetila u kreiranju različitih tjelesnih senzacija i pridavanju značenja.
Autorice i koreografkinje: Nikolina Dolfić i Lucija Zalović
O UDRUZI:
Plesna udruga “Tiramola” radi na promicanju rasta i razvoja suvremenog plesa za djecu i mlade, unapređenje plesa kao umjetničkog izričaja, te poticanje kreativnog izražavanja od najranije dobi. Plesna udruga „Tiramola“ u svom djelovanju orijentirana je na edukaciju na području suvremenog plesa i pokreta, te na produkciju i distribuciju plesno-kazališnih projekata.
Kroz treninge suvremenog plesa za predškolce, osnovnoškolce, te početni i napredni suvremeni za mlade i odrasle educiramo članove i stvaramo kreatore umjetnosti i konzumente za djela suvremene plesne umjetnosti. Edukacija vodi produkciji plesne predstave.
Produkcijom naših predstava želimo utjecati na razvoj stabilnih i kvalitetnih preduvjeta za razvoj umjetničkih programa, te potaknuti umrežavanje nezavisnih aktera na kulturnoj sceni kroz razmjenu i suradnju. Cilj nam je stvoriti publiku i konzumente za suvremenu plesnu umjetnost kroz kvalitetne programe i edukaciju.
Misija nam je Split učiniti važnim centrom na karti suvremenog plesa. Djelujemo na Maloj sceni Doma mladih Split.
Voditeljice: Nikolina Dolfić i Lucija Zalović
19.15-19.30h
VIDEO PERFORMANS: ‘’TILL DEATH DO US PART”
Smrt je negacija života? Život prestaje smrću? Život je smrti unatoč?
Između se crta putanja ‘od rođenja pa do smrti’.
Putanju naših života prekidaju naše smrti nakon kojih, kako-tako, ostajemo živjeti.
Naši životi, dakle, idu smrti unatoč.
Možda život i smrt i nisu u takvoj vezi.
Postoji li život nakon prekida?
Autorica i izvođačica: Martina Hrlić Rogić
Snimanje i montaža: Damir Jevtić
Glazba: Jesus Alone, Nick Cave & The Bad Seeds
O AUTORICI:
Umjetnička je ravnateljica Plesne grupe Flame iz Rijeke, koju je osnovala prije 17 godina. Podučava suvremeni ples, modern jazz i musical, a koreografira i za brojne predstave, performanse, plesna natjecanja, produkcije i festivale. Kao koreografkinja ostvarila je suradnju na mnogobrojnim projektima, među kojima su: Rijeka 2020., više projekata u produkciji HNK Ivana pl. Zajca, otvorenja Riječkih ljetnih noći, te projekti u suradnji s Art kinom Croatia, školom pjevanja Studio Maraton i vokalno-instrumentalnim ansamblom Intermezzo. Do sada je realizirala pet performansa, a režirala je i koreografirala 14 predstava.
PLESNI FILM: THE POETIC BODY, KRISTINA PAUNOVSKI (8 min)Sadašnjost u kombinaciji sa kompozicijskim okvirom i prostorom stvaraju živi performans koji je zabilježen ovim video projektom. Trodnevna radionica plesne improvizacije i kompozicije održana je u Rijeci.
Koncept i režija: Kristina Paunovski
Kamera: Tina Kadoić
Lokacija: Exportdrvo, izložba Terra Effluviens. Kustoski koncept Nikola Bojić.
Posebno hvala Drugo More , Rijeka 2020 i Nikola Bojić.
Sudjelovali/e:
Anja Domljanović, Ana Marija Eres, Ema Istuk. Izabel Susanj, Kaja Borse, Katarina Baresic, Klara Tomljanovic, Kristina Paunovski, Lara Drljaca, Leon Di Giorgi, Nikolina Samardzic, Mateo Babic, Noemi Dessardo, Petra Velepic
O AUTORICI:
Počinje se baviti plesom 1998. godine te usvaja osnove jazz tehnike, a ubrzo nakon toga počinje proširivati svoje polje interesa i na druge plesne tehnike. Postaje trenerica 2005. godine, a kao plesačica i koreografkinja godinama odlazi na mnogobrojna natjecanja europske i svjetske razine gdje postiže zapažene rezultate. Svoje iskustvo gradila je i kroz druge angažmane poput “S”b fash!on Subaru by Zigman, EPK 2020 Roadshow turneja, “MySpace” turneja sa Severinom, predstave “Games of Zen”, “Grit”, “Akademija to je moja priča” itd. gdje djeluje bilo kao plesačica, bilo kao koreografkinja i/ili glumica.
Prošla je na audiciji i bila studentica plesne akademije u Amsterdamu, AHK – Amsterdam School of the Arts (2010. – 2011.), smjer plesni pedagog. Dobila je priliku voditi satove u plesnom studiju New Dance Studio Amsterdam. Od jeseni 2011. nastavlja svoj rad kao plesačica i pedagoginja u Rijeci, a na jesen 2013. otvara Plesni centar K2K s Majom Kereš i Katarinom Jurić. U sklopu K2K centra kontinuirano se bavi organizacijom seminara, evenata i kreativnih projekata.
U suradnji s agencijom Agency of East 21 Culture Group, 2015./2016. godine odlazi u Kinu gdje radi kao profesionalna plesačica. Nedugo zatim odlazi u Kijev gdje svoju edukaciju proširuje u plesnom centru „My way”. U sezoni 2018./2019. pokreće ARTissue platformu putem koje se bavi contemporary movementom i vizualnim umjetnostima. Svoj plesni angažman ostvarila je u mjuziklu „Evita” u Hrvatskom narodnom kazalištu Ivana pl. Zajca Rijeka.
Njezin plesni izričaj zauzima područje urbanih stilova, improvizacije, jazza i contemporary movementa. Kroz svoj rad mentorirala je mnoge plesače koji su odabrali put profesionalne karijere, a na satovima voli istraživati individualan i autentičan pokret.
19.30-21h
TECHNO DRIFT-SONJA PREGRAD
Poziv na zajednički Techno drift; početak ispred dvorane V. Lisinskog (moguće je sudjelovati i na drugim lokacijama, javite se ukoliko ste zainteresirani)
što je techno drift: https://www.allalways.org/technodrift…,
Pridružite nam se!
Program Međunarodnog dana plesa 2021. održava se uz potporu Ministarstva kulture i medija RH.
2020.

UPUH vas poziva na trodnevni program u sklopu obilježavanja Međunarodnog dana plesa.
Međunarodni dan plesa održava se svake godine 29. travnja na rođendan francuskog baletnog reformatora i svestranog kazališnog umjetnika Jean Georgesa Noverra (1727. – 1810.)
Povodom ovogodišnjeg dana plesa, Udruga plesnih umjetnika Hrvatske – UPUH, po prvi puta poziva svoje članstvo i publiku da zajedno obilježe taj dan.
U ovom turbulentnom periodu koji je zadesio sve naše kolegice i kolege, teško je prihvatiti činjenicu obustave našeg rada. Sada, kada je naša potreba za kretanjem, za živućim i neposrednim osjećajem dijeljenja i komunikacije, za provođenjem vremena u zajedničkom radu i međusobnom učenju stavljena u pitanje, upravo sada trebamo potaknuti jedni druge i slaviti naš rad.
Međutim, ovaj period ima jedno važno pravilo: preživjeti! I svako od nas ima svoju vlastitu strategiju preživljavanja.
Citirajući našeg kolegu, koreografa i plesača Matiju Ferlina, kojeg je Plesni odbor Hrvatskog centra ITI zamolio da ove godine napiše hrvatsku poruku za Dan plesa: ‘ples je navikao na krize’. I zaista jest tako. Ono što nas kao scenu čini jakima i fokusiranima jest međusobna suradnja, samoorganizacija, podrška i solidarnost, zbog kojih smo i do sad uspješno krize prevladavali.
U skladu s tim, ovom prilikom pozivamo vas na zajedničko provođenje vremena uz dijeljenje vlastitog rada putem online platformi.
Također, cijela akcija ima humanitarni karakter u cilju osiguravanja sredstva Fondu potpore umjetnicima koji su naši članovi i članice, a kojima preko Ministarstva kulture još uvijek nije osigurana mjera potpore.
Kako bismo uspjeli osigurati sredstva za Fond, ukoliko možete, molimo da svoju donaciju uplatite na račun Udruge pri Zagrebačkoj banci.
IBAN: HR0723600001101404495
svrha: donacija
————————————————————————————————————————————————————————————————-
Raspored, linkovi i opis programa slijede u nastavku.
//PROGRAM//
28. 04. UTORAK
10:00 – 11:00 TJELESNA PRAKSA: NIKOLINA KOMLJENOVIĆ //ZVUČANJE POKRETA//
https://zoom.us/j/95359672381
Meeting ID: 953 5967 2381
12:00 – 13:00 VIDEO PERFORMANCE: MARTINA HRLIĆ ROGIĆ //BAUŠTELA//
https://www.youtube.com/watch?v=8qEBOoPgGBU&feature=youtu.be
17:00 INTERVJU: //UVOD U DJEČJU PREDSTAVU TRI HALJINE// UO PS Svjetlost u pokretu
https://www.youtube.com/watch?v=EhQMdfhTeJY
19:00 – 19:15 PLESNI FILM: ELEONORA VRDOLJAK I ANDREA KAŠTELAN //ELUVIES//
https://www.youtube.com/watch?v=OfyoEefm5zk&feature=youtu.be
20:00 IZVEDBA //MEĐUPROSTOR// produkcija Tras u suradnji s Aleksandrom Janevom Imfeld i Nenadom Kovačićem
https://www.youtube.com/watch?v=YQXwdqOBypo&t=675s
29. 04. SRIJEDA – DAN PLESA
10:00 – 11:00 TJELESNA PRAKSA: ZRINKA ŠIMIČIĆ MIHANOVIĆ //ZEMLJA, DAH, FLUID… KAO PODRŠKA ZA POKRET I PROMJENU//
https://zoom.us/j/91270683369
11:30 -11:45 DIJELIM RECEPT: KORALJKA BEGOVIĆ //VEGAN RECEPT//
12:00 – 12:30 IMPROVIZACIJSKA PRAKSA: TAMARA CURIĆ //TUŠIRANJE TIJELA//
https://www.youtube.com/watch?v=-QH6Fijo7UY&t=3s&fbclid=IwAR2VbZFe_wnYnEgcCxa_45I-CxiYC51LzTDChkcAjzsrdcfabtVpZrmWyxA
13:00 – 14:00 DIJELIM GLAZBENU PLAY LISTU //NIKOLINA KOMLJENOVIĆ//
live prijenos na Facebook stranici UPUH-a
16:00 – 16:30 INTERVJU: IRENA MIKEC //UO KOREOKROJ//
https://www.youtube.com/watch?v=mLs2O0Hlk8o&feature=youtu.be
17:00 – 18:00 DJEČJA PREDSTAVA //ZLOKOBNO ZRCALO// ZORANA MIHELČIĆ //Plesni teatar SJENE
https://www.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=hdKmrpQeh0Y&app=desktop
18:30- 19:30 LIVE PERFORMANCE: LARISA LIPOVAC I HRVOJE JELINČIĆ //#dancetothemusic//
live prijenos na:
https://www.youtube.com/user/plesnicentarTALA
20:00 IZVEDBA: VESNA MAČKOVIĆ //POD STAKLENIM ZVONOM// UO ARKTIK – Institut za budućnost
https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fvimeo.com%2Fr%2F2F1k%2Fb3FvNC5ZSj%3Ffbclid%3DIwAR1OCHwgE9ofP-hXQHAKQ2-ECvCrWSnFsqIcVBZTocN1d9yscc0G_S9AxwU&h=AT2xAflR5uLRoeDaQKSnutVRVpTopcUPeny4Pdc-kOewVPfXNkPovirMAGCWT58RsIiwYdEJy38AW-uYN4oL_eXkkMibljX90TqKWv13rBUEO4HLze8MM2Qlvi0vAmCpbow
UPUTE ZA GLEDANJE PREDSTAVE – potrebno je kliknuti na opciju Rent 6,00$, zatim se ulogirati na Vimeo račun te će pisati popust od 6$ i Promo code: Dan plesa. Kliknete na Watch now i uživajte u predstavi!
30.4. ČETVRTAK
10:00 – 11:00 TJELESNA PRAKSA: MARIO VRBANEC //MOVEMENT: MOBILLITY & ALIGNAMENT//
live prijenos na Facebook stranici UPUH-a
12:00 RADIONICA: KORALJKA BEGOVIĆ I NASTASJA ŠTEFANIĆ //OPROSTORENJE//
https://zoom.us/j/98914973344
Meeting ID: 989 1497 3344
17:00 DJEČJA PREDSTAVA: NIKICA VILIČIĆ //CAR JE…// Dramsko-plesni studio Centar za primjenu integriranog znanja ANZIP, dječja grupa “Scena”
https://www.youtube.com/watch?v=Kfw6RzPCqQ4&feature=youtu.be
19:00 VIDEO IZVEDBA: TATJANA RUPCICH //BEZDAN// Ana Maria Bogdanović, Tatjana Rupcich i Maro Martinović, produkcija UPPU PULS
https://www.youtube.com/watch?v=p65REo-RDuw&feature=share&app=desktop
20:00 IZVEDBA: KORALJKA BEGOVIĆ I NASTASJA ŠTEFANIĆ //TOGETHER WE SOUND// produkcija TRAS, autorice Koraljka Begović i Nastasja Štefanić u suradnji s Bojanom Gagićem i Miodragom Gladovićem
https://vimeo.com/291772335
————————————————————-
OPIS PROGRAMA: UTORAK
10:00 TJELESNA PRAKSA – ZVUČANJE POKRETA – NIKOLINA KOMLJENOVIĆ
Artikuliranjem tjelesnog pokreta, rezonantni prostori unutar tijela omogućuju proizvodnju različitih glasova te tako čine zvukovni koreografski materijal. Otvaranje zvukovnog prostora pa i slijeđenja potrebe za određenim zvukom, artikulira se pokret.
Tokom jutarnje tjelesne prakse baviti ćemo se somatskim tjelesnim pokretom koji u pratnji sirovog zvuka daje mogućnost vibraciji da djeluje na strukture unutar tijela. Pokretanjem iz tjelesne mehanike artikulacije govora, pokreta govornog aparata, a zanemarujući zvukovnu formu slova, istraživati ćemo mogućnosti koreografskog materijala. Zanimati ćemo se sa prijenosom težine kroz ozvučeni dah u odnosu na gravitaciju.
12:00 VIDEO PERFORMANCE – BAUŠTELA – MARTINA HRLIĆ ROGIĆ
Performans je nastao kao posljedica novonastale situacije generirane pandemijom covid-a 19, odnosno osmišljavanjem novog životnog načina pod teretom sputanosti i ograničavanja slobode kretanja. Riječi koje su postale svakodnevnica poput izolacije, karantene i socijalnog distanciranja neminovno su utjecale na radijus kretanja pa tako čovjek, živeći po novim imputiranim pravilima shvaća da živi u svoja četiri zida, da su mu ti zidovi svakodnevni sugovornici i ono što želi svom silinom razumjeti, a mnogo češće porušiti.
Autorica koristi tri fraze vrlo često korištene u hrvatskom jeziku i daje im pokret, udahnjuje im smisao, prokazuje im besmisao i povezuje ih u simbole. Naime, osjeća se kao bauštelac, znojno, umorno, u potrazi za izlazom i završetkom ove preduge smjene…
Snimatelj: Marko Rogić
Montaža: Martina Šalov
Lokacija: stan u kojem živim, Rijeka
17:00 INTERVJU: //UVOD U DJEČJU PREDSTAVU TRI HALJINE//
Što za tebe znači ples? pitanje je na koje odgovaraju djeca koja su sudjelovala u predstavi Tri haljine autorice Tatjane Rupcich.
” Ljudski duh spoznaje umjetnost intuitivno putem radnje, izričaja i uobličenja neovisno o znanstvenom i logičnom. Svaka takva radnja bilo da je plesna, glazbena, slikarska ili verbalna je intuitivna ekspresija i kao takva ima ljudsku i stvaralačku ulogu umjetnosti u međuljudskim odnosima suvremenoga svijeta.” – Tatjana Rupcich
Suradnja: Centar za kulturu Travno
Autorica: Tatjana Rupcich
Produkcija: Umjetnička organizacija PS Svjetlost u pokretu
Koreografi/pedagozi: Tatjana Rupcich, Laura Markas, Vea Turkalj, Lara Krušelj, Ena Bogut
Izvedba: Laura Markas, Emilija Hađar, Vea Turkalj, Nina Torma, Darija Horvatinčić, Alegra Maler, Danea Obratov
Kostimografija: Milena Jurmić
Odabir glazbe: Tatjana Rupcich
Audio i video montaža,video zapis: Tomislav Brđanović
19:00 PLESNI FILM – ELUVIES (12:24 min, 2017)
režija: ANDREA KAŠTELAN I ELEONORA MAGDALENA VRDOLJAK / koreografija i izvedba: ELEONORA MAGDALENA VRDOLJAK
Eksperimentalno djelo „Eluvies“ (lat. preplavljivanje, plutanje, naplavljivanje), postavlja tijelo u odnos s vodom kao elementom koji upogonjuje tijelo bilo iznutra ili izvana, realno ili idejno. Težnja ovog rada jest primordijalna, arhaična i organska interakcija te postizanje jedinstva u odnosu zvuka i tijela.
Djelo stavlja u polje vidljivog ono što gledatelju često ostaje nedostupno i nepristupačno; tekstura kože, fragmenti tijela, unutarnji ritam tijela, težina i lakoća tijela. Time redefinira perspektivu gledanja tijela i pokreta kroz medij zvuka i obrnuto- redefinira doživljaj zvuka kroz njegovu materijalizaciju u tijelu i pokretu. Intiman i blizak pogled na tijelo uvjetuje gotovo srasli odnos zvuka i pokreta, u kojem oba medija gube konvencionalan pristup vlastitom objektu.
20:00 IZVEDBA – MEĐUPROSTOR – PETRA CHELFI, IVANA PAVLOVIĆ, MARTINA TOMIĆ, NENAD KOVAČIĆ, ALEKSANDRA JANEVA IMFELD
Predstava Međuprostor TRAS kolektiva nastala je u suradnji s Aleksandrom Janevom Imfeld i Nenadom Kovačićem. Međuprostor je sinergija raznovrsnih ideja, misli, skladbi i zadataka svih autora, interaktivno djelujući u svojim međuprostorima gdje su svi sudionici redom ljubitelji mjesta u kojem ništa nije do kraja, ali postaje puno. Postaje i ostaje između dvaju svjetova, katova, ideja, negdje između poznatog i nepoznatog.
Izvode: Nenad Kovačić, Petra Chelfi, Ivana Pavlović, Martina Tomić
Izvedeno: 20.Platforma HR, 30.5.2019. u Hali V, Zagreb. Videomaterijali nastali i izvođeni od Plesnog centra TALA
OPIS PROGRAMA: SRIJEDA
10:00 TJELESNA PRAKSA – ZRINKA ŠIMIČIĆ MIHANOVIĆ – Zemlja, dah, fluid … kao podrška za pokret i promjenu
Ovaj kratki i jedinstveni susret svih zainteresiranih održat će se u srijedu, 29.travnja 2020., u 10.00 sati povodom obilježavanja Međunarodnog dana plesa, a vodit će ga plesna umjetnica i somatska praktičarka Zrinka Šimičić Mihanović (http://multimedijalnakoliba.hr/zrinka-simicic-mihanovic/).
Svi zainteresirani mogu se priključiti susretu najkasnije do 10:00 sati na poveznicu koja će biti objavljana na facebook stranici UPUH-a.
12:00 – 12:30 IMPROVIZACIJSKA PRAKSA – TUŠIRANJE TIJELA – TAMARA CURIĆ
Tuširanje tijela je plesna improvizacija i dio Kreativnog plesa. Slušajući upute, prepustite se glasu koji vas vodi kroz ples. GLAZBU BIRATE SAMI, možete si pustiti bilo koju glazbu koju volite, a glas je samo inspiracija i vodstvo ka prepuštanju u prirodni tijek energije u našem tijelu i njegove reakcije na vibraciju koju zovemo POKRET. Dozvolite si osjetiti tijelo, radost kretanja, igru koju u nama budi ples i uživajte! Zašto pokret i ples pripada svima? Ples razvija svijest o prirodnom kretanju u samostalnom i interaktivnom odnosu s drugima. Pokret i ples pomažu da osvijestimo tijelo i razvijemo svijest o kretanju u prostoru s drugima. Pokret vodi do usvajanja novih motoričkih vještina, ali i ojačavanja već postojećih. Plesom i pokretom poboljšavamo koordinaciju, kontrolu tijela, ravnotežu, izdržljivost i snagu. Pokretom i kretanjem izražavamo osjećaje, prakticiramo kritičko mišljenje i suradnju s drugima. Ples i pokret djeluju na perceptivnu, kinestetsku, kognitivnu i stvaralačku razinu učenja, potiču razvoj inteligencije, kreativnosti i samosvjesnosti. Ples bi trebao biti dostupan svima kao dio života, jer ne poznaje granice (jezik, rod, nacija, socijalni status…). U području plesa i pokreta jedino je važno vlastito iskustvo, pri tome se dobro zabaviti, osjetiti kako se s lakoćom uči kroz pokret, svakako nauči mnogo novoga, prvenstveno na osobnoj razini.
16:00 – 16:30 INTERVJU – IRENA MIKEC
Koreografkinja Irena Mikec, jedna od osnivačica UO Koreokroj, predstavit će svoj rad i teme koje je okupiraju, zanimaju i kojima se posvećuje kroz jezik tijela i kompozicije.
17:00 DJEČJA PREDSTAVA – ZLOKOBNO ZRCALO
Radi se o obradi bajke “Snježna kraljica” (H. C. Andersena) u koreografiji Zorane Mihelčić i balerine splitskog HNK, Albine Rahmatulline. Uz video animaciju priče, prekrasnu glazbu, predstava je bogato kostimirana, vrlo emotivne i napete radnje. Gleda se bez daha, što će najviše oduševiti upravo učenike osnovnih škola.
Fokus priče je na prijateljstvu dvoje djece i snazi dječije ljubavi koja prevazilazi sve prepreke, pobjeđuje u borbi sa praznovjerjem i vjerovanjima u nesreću koju donosi razbijeno ogledalo.
Kompjuterskom animacijom kolaži slikara Branka Lovrića Caparina preneseni su na veliko platno kao scenografija predstave. Predstavu izvode članovi ansambla Plesnog teatra SJENE.
Mjesto i datum premijerne izvedbe: Hnk u Šibeniku, 8. lipnja 2019.
Autorski tim:
Koreografija: Zorana MIHELČIĆ, Albina RAHMATULLINA
Likovno oblikovanje: Branko LOVRIĆ CAPARIN
Video animacija i montaža: Tomislav RUPIĆ
Oblikovatelj svjetla: Joško BAKULA
Odabir i oblikovanje muzike: Sanja VRANČIĆ
Izrada rekvizita: Borko ČELAR
Kostimograf: Tina SPAHIJA
Izrada kostima: Božena SPAHIJA
Make up: Katarina KULAŠ
Snimatelj: Zlatko DIZDAR
18:30- 1930 LIVE PERFORMANCE – #dancetothemusic – LARISA LIPOVAC I HRVOJE JELINČIĆ
Live stream by larky & hrwo E
60 min. set unutar kojeg će u kućnoj atmosferi ples pokretati glazbu, a glazba ples. Dvoje, svaki u svom, a opet u zajedničkom prostoru djeluju, bivaju i stvaraju ovisni i neovisni jedan o drugom.
20:00 IZVEDBA – POD STAKLENIM ZVONOM – VESNA MAČKOVIĆ
Predstava se izvodi kao solo izvedbeni istraživački performans. Pod svjetlosnom simulacijom staklenog zvona izvođačica kroz pokret, glas, tekst i glazbu propituje izazove života u civilizaciji.Izazovi koji su njena preokupacija odnose se na tijelo osjetljivo na vanjski svijet zbog svoje fizičke manjkavosti. Pitanja fizičke sigurnosti kao posljedicu imaju propitivanje smisla života u usamljenosti.Zvukovi su njezina najfinija stvarnost pod staklenim zvonom, a glazba koju čuje u sebi ili van sebe čine njen svijet varljivo potpunim.
http://www.vesnamackovic.com/hr/
OPIS PROGRAMA: ČETVRTAK
10:00 TJELESNA PRAKSA – MARIO VRBANEC – Movement: Mobility & Alignment
Predstavlja suvremenu paradigmu promjene u tjelesnosti, odmiče nas od glavnih krivaca u pokretu i fitnesu te shvaćanju i raspodjeli pojmova zdravlja, estetike, izvedbe i umjetnosti.
Bilo bi poželjno imati prostirku za vježbanje i štap ili nešto slično tome.
12:00 RADIONICA – OPROSTORENJE – KORALJKA BEGOVIĆ I NASTASJA ŠTEFANIĆ
Na koji način specifična obilježja određenog/ih prostora uvjetuju kretanje tijela? Kroz različite improvizacijske zadatke istraživati ćemo kako možemo otjeloviti oblike, boje, teksture, zvukove.
17:00 DJEČJA PREDSTAVA – CAR JE… – NIKICA VILIČIĆ
prema priči H.C. Andersena “Carevo novo ruho”
Dramsko-plesni studio
Centar za primjenu integriranog znanja ANZIP
dječja grupa “Scena”
Tekst, režija, koreografija: Nikica Viličić
Glazba: Zvonimir Varga
Kostimi, rekviziti: Andreja Malus
Scenografija: Marijana Lazarić
predstava je realizirana u suradnji s Centrom za kulturu Novi Zagreb
izvedba: 06.04.2013. u sklopu 37. SKAZ-a (Susret kazališnih amatera Zagreba
19:00 IZVEDBA – BEZDAN – TATJANA RUPCICH
U ‘plesnom’ izdanju emisije o čaroliji koja nastaje stapanjem književnosti i plesne umjetnosti razgovaramo s Katjom Šimunić, uvaženom plesnom teoretičarkom i praktičarkom, autoricom i urednicom Dramskog programa Hrvatskoga radija, te s poznatom koreografkinjom i plesačicom Tatjanom Rupcich, autoricom predstave Bezdan. Predstavu snimljenu 16. siječnja 2020. u Dubrovniku premijerno prikazujemo u sklopu emisije.
Što je bezdan, na koji su način isprepleteni i pretopljeni autobiografski elementi Donadinija s temom i likom novele Dunja, fantastika, lirski impresionizam, iracionalno, simbolika, dijabolična ironija, realistično pripovijedanje i groteskni ekspresionizam – otkriva autorica predstave Rupcich.
Katja Šimunić analizira povijest književnosti i plesne umjetnosti, kao i aktualnu suvremenu književnost i suvremeni ples, a zanimljiva su zapažanja o ‘internetskoj književnosti’ koja se sve češće memorira i utjelovljuje u obliku plesnog pokreta.
Urednica projekta: Lidija Špiranec
20:00 IZVEDBA – TOGETHER WE SOUND
Autorice Koraljka Begović i Nastasja Štefanić bave se odnosom pokreta i zvuka te zajedničkim kreiranjem virtualnog tijela i prostora. Koristeći različite senzore te nekoliko vrsta softwarea istražuju načine i oblike zvučanja tijela. Kako zvuči kretanje, kako zvuče naši mišići, kako zvuče oblici tijela koje kreiramo, plesne figure… Kakvu virtualnu stvarnost i virtualno tijelo možemo kreirati pokretom, zvukom i međuodnosom plesnih tijela u prostoru.
Predstava je snimana u siječnju 2018. u Zagrebačkom plesnom centru.
Snimateljica: Dinka Radonić