OBRT NET 2022. (29.8.-2.9.2022)
RADIONICE
REZIDENCIJE
PREDSTAVE
Pilot program Obrt net prve godine uspostavlja odnos i stvara nove uvjete suradnje za nezavisnu suvremeno plesnu scenu i međuregionalnu razmjenu u Šibeniku. Umjetnici su pozvani dijeliti rad s lokalnom zajednicom u obliku radionica za različite dobne skupine, stvarati i istraživati u rezidencijalnom obliku i predstaviti svoj rad kroz formu plesne predstave.
Program se odvija u suradnji Obrt studia i Kuće umjetnosti Arsen a sufinanciran je od strane Ministarstva kulture i medija.
Lokacija održavanja: Kuća umjetnosti Arsen
Obala hrvatske mornarice 1, 22000, Šibenik
OBAVEZNE PRIJAVE DO 17.8. NA: https://forms.gle/mfqbSXMNb9kGioks5
PROGRAM:
RADIONICE:
Tijelo i glas Lana Hosni 25.8.2022.10-13h
Tjelesno-vokalne radionice okupljaju sve one zainteresirane za pokret, tijelo, rad s glasom, zajedničko pjevanje i samoobrazovanje.
Kroz radionicu ćemo se posvetiti upoznavanju, otvaranju i masiranju središnjeg kanala* glasom i dahom.*središji kanal – anatomska/ emotivna/ energetska/ geometrijska linija koja prolazi od dna zdjelice (i dalje) do vrha glave (i dalje), i obratno. Prvi dio susreta posvetit ćemo se osvještavanju daha kroz meditativne sesije i mobilizirati dijelove tijela bitnih za proizvodnju glasa (rezonantne kutije, kukovi, prsni koš, vilica, grlo..)
U drugom dijelu ući ćemo u eksploraciju glasa kroz tijelo i pokret uz individualni i grupni rad. Glas je medij koji svojom vibracijom može doprijeti do kosti, tkiva i tekućina u tijelu te, iako ga često povezujemo s nečim što se manifestira kao zvukovna ekstenzija tijela u prostor koji je izvan nas samih, ima ogroman potencijal paralelno hraniti i sam unutrašnji, intiman prostor tijela.
U zadnjem dijelu integriramo iskustvo kroz zajedničko (falš friendly) pjevanje višeglasnih melodija.Rezidencija Lane Hosni je također održana u Obrtu 5.-12.7.2022.
Tijelo kao tekstura Roberta Milevoj 26.-27.8.2022, 10-13h
Tematske radionice suvremenog plesa i pokreta / TRSPP osmišljene su u formi kreativnih (plesnih) susreta u kojima se polaznici različitih dobnih skupina i iskustava upoznaju sa stvaralačkim procesima u radu s tijelom. Radionice su raspoređene u kombinacije različitih tematskih jedinica (pažnja, dah, oblik, prostor, ritam, i dr.) s pažnjom upravo na odnose koje stvaraju takvi pristupi u kretanju. Svaki od navedenih plesnih parametara promatra se kao potencijal za razvijanje plesnog vokabulara s namjerom osvještavanja svjesnog promišljanja o tijelu, pokretu i plesu. Radionica na zadanu temu Tijelo kao tekstura započinje s upoznavanjem i postupnim osvještavanjem tjelesnih veza (s naglaskom na skeletni i mišićni sustav ) koje koristimo kao uporište za cjelovito kretanje u plesu. Umnožavanjem informacija koje potiču povećanu pažnju naspram vlastitog tijela te primanjem imaginativnih, taktilnih i verbalnih uputa, polaznici postupno stavljaju pažnju na doživljaj primljene informacije te razvijaju vlastitu interpretaciju naspram dobivenih informacija putem odabira različitih ‘tekstura’ u vlastitom kretanju. Teksture označavaju promjene oblikovanja pokreta, upotrebu dinamičkih promjena te raznolikost primjene pojedinih dijelova tijela.
Kroz istraživački pristup i improvizacijske alate namjera je postići osviještenost u plesu upotrebljavajući razne mogućnosti pokreta te njegovog oblikovanja unutar tijela, kinesfere i vanjskog prostora.
ContaKids Ana Kreitmeyer, 28.8.2022.10-11h
ContaKids je metoda koja koristi fizički kontakt kroz pokret i igru kako bi se produbljivala komunikacija između djeteta i roditelja.Vrijednost same metode je višestruka: dijete razvija motoričke vještine i povjerenje u sebe, dok roditelj razvija povjerenje u svoje dijete i njegove vještine, ali istovremeno uči o vlastitiom tijelu. Stvara se prostor, prilika u kojem se uloge izmjenjuju, u kojem se odrasli mogu prisjetiti što znači biti dijete makar i na trenutak, u kojem roditelj makar i na trenutak pažnju posvjećuje sebi i svom tijelu. I ono što je najvažnije, dijete i roditelj su u procesu učenja zajedno i ravnopravno!
ContaKids sat se sastoji od niza jednostavnih vježbi koje potiču kordinaciju i orijentaciju u prostoru, razvijaju povjerenje, potiču i razvijaju svijest o vlastitom, ali i drugim tijelima u prostoru, jačaju zajedništvo i grupnu povezanost.
Metoda se namijenjena djeci u dobi od 3-5 godina (iznimno i do 6.g, pogotovo ako je dijete manjeg rasta ili su roditelji/odrasli dovoljno raspoloženi za dizanja i nošenja, tada dapače).
PREDSTAVA:
“Sve četiri za jedno Na rubu dodira i kaosa” 28.8.2022.19h
Autorica: Ana Kreitmeyer
Koreogra\ija i izvedba: Petra Chelfi, Ivana Pavlović, Martina Tomić i Ana Kreitmeyer/Marta Krešić
Dramaturgija: Mila Pavićević
Prostor: Igor Pauška
Glazba: Hrvoslava Brkušić i Igor Pauška
Vizualno oblikovanje: Igor Pauška
Kostimi: sve zajedno
Koprodukcija: Festival Perforacije
Postprodukcija: TRAS studio
Ovaj rad plesne umjetnice Ane Kreitmeyer nastaje u suradnji s izvođačicama Petrom Chelfi, Ivanom Pavlović i Martinom Tomić, i kasnije u izvedbu ulazi i Marta Krešić; a bavi se idejom koreografije kao zajedničkih mjesta susreta, te načinima (samo)organizacija koreografije kao mjesta rada, pregovora, zajedništva, ali i zamora, zastoja i odustajanja i otpora.Unatoč tome, pitamo se kako misliti ples i koreografiju kao naš zajednički prostor i rad? Kako dijelimo odgovornost za zajedničko?
Iz kritike: “Ako govorimo o utopijskom prostoru koje stvaraju Sve četiri za jedno, onda je to zona u kojoj svatko daje svoj kinetički i fizički maksimum, dakle zona maksimalne unutarnje predanosti. Utoliko je to predstava koja stvara svoju ekologiju, slojevito svjesnu da prostor postoji tamo gdje smo s drugim. I ako bude ljudske ekologije 2089. godine, sasvim sigurno će za njezin opstanak biti nužno mnogo borbenosti.” Nataša Govedić, Novi list
Projekt je nastao u koprodukciji sa festivalom Perforacije i u suradnji sa Studentskim centrom u Zagrebu – Teatrom &TD., Udrugom plesnih umjetnika Hrvatske, Art radionicom Lazareti iz Dubrovnika i Wiesenburg-Halle iz Berlina, a podržan je sredstvima od Ministarstva kulture i medija RH i Grada Zagreba.
REZIDENCIJE:
LJUDOVANJE
Nova predstava autorice Ane Kreitmeyer “Ljudovanje / ples za živa i neživa bića” nastavlja sa promišljanjem zajednice i traženjem novih mogućih oblika subivanja i odnošenja u zajednici, ovaj puta kroz pitanje koje postavlja kao tematski okvir svoga rada: “Što je to što ljude čini ljudima?”
Zanimajući se koreografsko stvaranje novih oblika života na sceni unutar tematskog okvira živog i neživog i njihovim međuovisnosti, autorica se zanima za učenje s jedne strane o tijelu u tom dijalogu sa neživim tijelom, a s druge o potencijalu suživota s njim.
Predstava nastaje kroz program Platforme.hr i kroz koprodukciju s Teatrom &TD.
Naseljavajući izvedbu u Francuski paviljon, dok se istraživački dio odvija kroz dvije rezidencije izvan Zagreba.
Autorski tim: Antonia Dorbić (izvedba i izrada objekata), Anika Cetina (izvedba), Ema Crnić (izvedba), Marta Krešić (izvedba), Nina Gojić (dramaturgija), NIka Pećarina (prostor i glazba), Ana Kreitmeyer (koreografija), Hana Zrnčić Dim (produkcija).
Suradnici na projektu: Lana Hosni, Marko Gutić Mižimakov