IMPROSPEKCIJE2022 – SENZUALNE POVRŠINE

Tema ovogodišnjih, šesnaestih po redu, Improspekcija jesu senzualne površine, kao medij interakcije (tijela) sa svijetom. Kako smo uronjeni u svoj okoliš? Program Improspekcija propituje različite tjelesne, intermedijalne i društvene aspekte materijalnosti naših odnosa, senzualnosti, ko-agentnosti, mišljenja s materijalnošću/kroz materijalnost, odnosno kroz osjetilnost.

Program sačinjava pet gostujućih međunarodnih i domaćih izvedbi, instalacija, program studenata Akademije likovnih te Akademije dramske umjetnosti, dvije radionice te Performance Situation Room iskustveno-diskurzivni popratni program u sklopu Antisezona Ekstenzija formata. Njime, serijom razgovora s umjetnicama_ima, sesija Odgovora na izvedbu praksom te publikacijom na temu festivala, omogućujemo dodatni pristup temi i umjetničkim radovima, odnosno umjetnicama i umjetnicima te njihovim poetikama, politikama i perspektivama.

+++

PROGRAM

22.9. četvrtak

11-12:30h MSU, Školica
Margit Galanter: Odgovor na izvedbu praksom / iskustveno-diskurzivni format

Foaje MSU
Dora Đurkesac: Sea Soma / instalacija / Antisezona Ekstenzija

Povremeni postav
Studenti Akademije likovnih umjetnosti i Akademije dramske umjetnosti: Koštac / instalacija / Antisezona Ekstenzija

19h Gorgona, MSU
Snježana Premuš: Vrijeme u pogledu / izvedba

Nakon predstave slijedi razgovor s umjetnicima u sklopu PSR programa Senzualne površine / Antisezona Ekstenzija

23.9. petak

11-12:30h MSU, Školica
Margit Galanter: Odgovor na izvedbu praksom / iskustveno-diskurzivni format

Foaje MSU
Dora Đurkesac: Sea Soma / instalacija / Antisezona Ekstenzija

Prostor za povremene izložbe, 2. kat, MSU
Studenti Akademije likovnih umjetnosti i Akademije dramske umjetnosti: Koštac / instalacija / Antisezona Ekstenzija

18h Plato, MSU
Marko Gutić Mižimakov u suradnji sa Lanom Hosni i Marinom Lemićem: Tvoj znoj ostavlja čudan metalni okus u zraku, mlada lovkinjo / izvedba

Nakon predstave slijedi razgovor s umjetnicima u sklopu PSR programa Senzualne površine / Antisezona Ekstenzija

24.9. subota

13-14:30h MSU, Školica
Margit Galanter: Odgovor na izvedbu praksom / iskustveno-diskurzivni format

Foaje MSU
Dora Đurkesac: Sea Soma / instalacija / Antisezona Ekstenzija

Prostor za povremene izložbe, 2. kat, MSU
Studenti Akademije likovnih umjetnosti i Akademije dramske umjetnosti: Koštac / instalacija / Antisezona Ekstenzija

19h Prostor za povremene izložbe, 2. kat, MSU
Oda Brekke: Kad ostane samo površina / izvedba

Nakon predstave slijedi razgovor s umjetnicima u sklopu PSR programa Senzualne površine / Antisezona Ekstenzija

25.9. nedjelja

11-12:30h MSU, Školica
Margit Galanter: Odgovor na izvedbu praksom / iskustveno-diskurzivni format

Foaje MSU
Dora Đurkesac: Sea Soma / instalacija / Antisezona Ekstenzija

17h Prostor za povremene izložbe, 2. kat, MSU
Studenti Akademije likovnih umjetnosti i Akademije dramske umjetnosti: Koštac / performans / Antisezona Ekstenzija

Nakon programa slijedi razgovor sa studentima u skopu PSR programa Senzualne površine / Antisezona Ekstenzija

19h Gorgona, MSU
Costas Kekis: Odskok / izvedba

Nakon predstave slijedi razgovor s umjetnicima u sklopu PSR programa Senzualne površine / Antisezona Ekstenzija

26.9. ponedjeljak

11-12:30h MSU, Školica
Margit Galanter: Odgovor na izvedbu praksom / iskustveno-diskurzivni format

18.30 h Centar KNAP
MOLD: Svijet od poljubaca ne kamenja / izvedba

Nakon predstave slijedi razgovor s umjetnicima u sklopu PSR programa Senzualne površine / Antisezona Ekstenzija

27.9. utorak

11-12:30h MSU, Školica
Margit Galanter: Odgovor na izvedbu praksom / iskustveno-diskurzivni format

1..-2.10. PC TALA
Margit Galanter: Dodir, dijalog, i osjetilnosti bivanja u tijelu / radionica

28.-30.10. PC TALA
Shannon Stewart: Što ovo tijelo radi? / Praksa tjelesno utemeljene teorije / radionica

+++

CIJENA ULAZNICE PO VEČERI – 50 kuna
Studenti, učenici plesnih škola, umirovljenici i nezaposleni – 35 kuna
Osobe s invaliditetom i osoba u pratnji – besplatno.
Ulaz na predstavu Svijet od poljubaca ne kamenja je besplatan.
Ulaznice se mogu rezervirati na recepcija@msu.hr

+++

DETALJNI PROGRAM:

Odgovor na izvedbu praksom / Margit Galanter

Kao dio popratnog programa Performance Situation Room, Margit Galanter, plesna pjesnikinja i pokretačica u kulturi iz kalifornijske regije Bay Area, održat će niz responzivnih sesija kroz iskustvo nastalo kroz festivalske izvedbe – svakoga dana reflektirat će se izvedba od prethodne večeri. Sesije će uključivati pokret, pisanje, razgovor i istraživanje radi odražavanja, pojačavanja, obrade, i evolucije iskustva gledanja u nove oblike. Radit ćemo s vlastitom višeosjetilnošću, višedimenzionalnim odgovorima, te stalno mijenjajućim iskustvom kreiranja ideja kao senzualnih, promjenjivih, i kreativnih događanja. Što se dodiruje u iskustvu umjetnosti, a što se nalazi ispod površine? Zanima nas dijeliti vrijeme, jezik, te rastući kolektivni organizam zajedničkog područja. Program je otvoren svim zainteresiranima, prijave na improspekcije@gmail.com.

Ovaj program realiziran je u suradnji sa Movement Research kroz Global Practice Sharing program financiran od Trust for Mutual Understanding.

Sea Soma / Dora Đurkesac

“Sea Soma” je fikcijski ekosustav koji istražuje vodu i digitalne objekte kao iscjelitelje somatskih osjetila. Fokusira se na utjelovljenu kogniciju i suprotstavlja se percepciji inteligencije koja je orijentirana prema umu. Promatra statične živote na ekranima i kontemplira digitalno kao dovoljan iskustveni nadomjestak. Prisutni elementi su prskanje mora, algoritamski zvukovi i slike, plesač istraživač, prozirni ekrani, te mobilni telefoni na okovratnim držačima.

Izvedba: Ixchel Mendoza Hernandez
Video i kreativna podrška: Stella Horta
Proučavanje UX dizajna: Sarah Baron Brljević
Dramaturška podrška: Nina Gojić
Savjetovanje oko teksta: Vinicius Jatobá
Dizajn: Louise Borinski
Teorijska podrška: Seán Marrett i Lukas Hondrich
Tehnička podrška: Lukas Hondrich
Zahvale: Marko Gregović i Natko Stipančev
Kuriranje: Rachel Monosov

Vrijeme u pogledu / Snježana Premuš

Vrijeme u pogledu oblikovano je kao horizontalna, generativna koreografija, u kojoj gledatelj postaje dinamički promatrač koji prati pokret skupine stvoren raznim procesima transformacija i modulacija. Autoricu zanima rad skupine koji se nadovezuje na pokret kao proces i tijelo izvan željenih kodova i oblika tijela. Suočeni smo s prepoznatljivim znakovima, gestama, te njihovim neprimjetnim pojavnostima, koje izvođač i gledatelj zasebno prate, svaki u svojem prostorno-vremenskom kontinuumu.

Umjetničko vodstvo i koreografski principi: Snježana Premuš
Izvođači i su-kreatori: Anja Bornšek, Snježana Premuš, Tina Valentan
Glazba i skladanje uživo: Boštjan Perovšek
Oblikovanje svjetla i slaganje uživo: Špela Škulj
Kostimografija: Barbara Kapelj
Video: Hana Vodeb montaža / Tadej Vintar kamera
Fotografija: Marcandrea
Produkcija: Zavod Federacija Ljubljana
Partner: Bunker
Projekt je bio dijelom programa Creative Crossroads (1. ciklus) – Long life burning/NDA Slovenija (EU programme Creative Europe).
Program su podržali: Ministarstvo kulture Republike Slovenije i Grad Ljubljana.

Ovo gostovanje ostvareno je u suradnji sa SomaHut platformom.

Tvoj znoj ostavlja čudan metalni okus u zraku, mlada lovkinjo / Marko Gutić Mižimakov u suradnji sa Lanom Hosni i Marinom Lemićem

Eksperimentalna pokretna i audio-slikovna kompozicija predstavlja jednosatni ep sačinjen od nabora, izvrtanja i uvijanja vrijeme-prostora spekulativno-holografske kulture. Rad se, s odmakom, nastavlja na niz izvedbenih terena za afektivne klonove, a zamišljen je kao prije i poslije u narativu predstojećeg filma Lov na zmajice.

Marko Gutić Mižimakov u suradnji s Lanom Hosni i Marinom Lemićem te klonovima LaLacurata, dRASKO i MarQ2

U koprodukciji Marka Gutića Mižimakova s Udrugom plesnih umjetnika hrvatske. Rad su podržali Gradski ured za kulturu Grada Zagreba i a.pass – Advance Performance and Scenography Studies.

Kad samo površina ostane / Oda Brekke
Kad samo površina ostane polazi od zanimanja za nemjerljive tragove koji se otkrivaju i stvaraju tijekom plesa. U ovome radu polazna je točka paradoksalni aspekt površine koncepta. Evocirajući osjećaj najkonkretnijeg i najuhvatljivijeg; što je u stvari prisutno, što se može vidjeti ili dotaknuti ili pokazati. Istovremeno površina nosi značenje površnosti i izgleda – fasada odvojena od čvrste strukture i dubljeg značenja.

Koreografija: Oda Brekke
Izvođači: Lisa Schåman, Sunniva Vikør Egenes i Oda Brekke
Izvorna postava/sukreatori: Maia Means, Lisa Schåman i Oda Brekke
Zvuk: Hara Alonso
Tekstil i objekti: Mathilde Sundfjord Sæthre
Dramaturška podrška: Karina Sarkissova
Administracija: Interim kultur
Premijerno izvedeno: Weld Stockholm 2021.
Ovo gostovanje i rezidencija održani su u suradnji sa MDT Stockholm, kroz program Life Long Burning u sklopu programske smjernice Dance Hub
Izvedbu su podržali: Weld, Švedsko vijeće za umjetnost, Švedski odbor za financijsku potporu umjetnosti, Nordijski fond za kulturu, Grad Bergen

Studentski program

Studentice i studenti završnih godina studija Akademije likovnih umjetnosti i Akademije dramske umjetnosti čiji se autorski radovi i interesi susreću oko ovogodišnjih Improspekcija pozvani su unutar dijeljenog suradničkog procesa razmotriti uslojavanje i doticanje površina svojih radova kao kolektivan odgovor na temu senzualnih površina.

Koštac / studentice i studenti Akademije likovnih umjetnosti diplomskog studija Animirani film i novi mediji, smjer Novi mediji: Bruna Jakupović, Josip Knežević, Evan Joseph Kirby Bogdanović, Lana Lehpamer, Ivor Tamarut i studentica Akademije dramske umjetnosti preddiplomskog studija Suvremeni ples; Nastavnički smjer Sara Škrobe.

Skupina 6 umjetnika ulazi u prazan prostor, unoseći svoje vlastite materijale, prakse i ideje. Iz njih proizlazi novi (merged) prostor, formiran oko koncepta “senzualne površine”. Taj prostor sagrađen je i kolaborativno razvijen kako bi se formirala kolektivna instalacija. Ovo postaje početna točka za razmjenu između instalacije, umjetnika i posjetitelja.

Odskok / Costas Kekis

Odskok je izvedbeni ritual osobnog i kolektivnog popravka. Skupina petero izvođača djeluje kroz zajedničke osjetilne fizičke prakse emocionalne otpornosti, vođene potrebom za brigom, liječenjem, izdržavanjem i napredovanjem. Odskok je utjelovljen i ukorijenjen proces prema ekologiji percepcije, odnosno, prema načinu na koji aktivnost naših osjetila funkcionira kako bi povezala naše odvojene živčane sustave u objedinjujuću okolinu i napredovala – drugim riječima: kako bi odskočila.

Umjetničko vodstvo – Costas Kekis
Izvođači – Mzamo Nondlwana, mwoyo dziruni, Asher O’ Gorman, Daniel Nasr, Evandro Pedroni
Zvuk – Tanja Fuchs aka Abu Gabi
Scena i kostimi – Panagis Marketos
Oblikovanje svjetla – Katja Thürriegl
Izvršni producent – Almud Krejza

Produkcija: Costas Kekis / Taystee Tears – Kunst i Tanzprojekte
Financijski podržano od strane: MA7 – Ured za kulturu Grada Beča
Ko-produkcija: Brut
Podržano od strane: Im_flieger
Gostovanje podržano od strane: DANCE ON TOUR Austrija i Austrijskog kulturnog foruma – AKF

Svijet od poljubaca ne kamenja / MOLD

Koreografija se odvija na oblaku pod zemljom i spekulira o vremenu koje ne prolazi, već je sveprisutno, sadržano u svijetu stvari. Svijet na oblaku pod zemljom uvijek je u blagom, suzdržanom, kontinuiranom kretanju. Kategorija vremena je bez smjera i sklada; uvažava mnogostrukost i raznolikost vremenitosti – kamenja ljudi crva i mikroba – koji ponavljanjem, obnavljanjem, nadovezivanjem u mrežu kontinuiranog kretanja, ostvaruju privremene slike i događaje.

Mold KOLEKTIV.
Koreografija i izvedba : Antonia Dorbić, Marta Krešić, Danijela Renić i Lana Šprajcer
Scenografija : Antonia Dorbić i Marta Krešić
Glazba : Adam Lončar
Produkcija : Karla Abramović
Projekt je realiziran uz podršku Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske.

Dodir, dijalog, i osjetilnosti bivanja u tijelu / Margit Galanter
U ovoj radionici istražujemo plesanje i osluškivanje te višeosjetilno iskustvo koje može nastati prilikom usklađivanja disanja, mjesta, prostora, kontura, tona, dodira i atmosfere. Radionica se nadovezuje na radikalnu osjetilno-percepcijsku kompozicijsku praksu pod nazivom „Tuning scores“, koju je započela Lisa Nelson (SAD) te na kozmologiju prostranog pokreta „Amerta Movement“, koju je kreirao Suprapto Suryodarmo (Java, Indonezija). Radit ćemo i s osjetilnim i usmenim jezikom kako bismo dobili pristup namjeri i slaganju kao konverzaciji. I kroz osjećanje, odnos i stvaranje, probudit ćemo senzualne površine iskustva kretanja, i slagati zajedno.
Ova radionica djeluje kroz praksu pokreta i otvorena je za umjetnike i mislioce svih disciplina – sve prakse imaju utjelovljenje i sve bi mogle imati koristi od ovoga rada. Ako želite, slobodno si donesite bilježnicu, olovke, ili materijal za crtanje.

Program je realiziran u suradnji sa Movement Research kroz Global Practice Sharing program financiran od Trust for Mutual Understanding.

Što ovo tijelo radi? / Praksa tjelesno utemeljene teorije / Shannon Stewart

Kako se materijal od kojeg sam sačinjen križa s materijalom koji jesam, s materijalom koji nas je sačinio, s tvari s kojom se susrećemo, i s čarolijom koja seže s one strane tvari?

Tijekom dva dana, naše sesije kombiniraju somatske vježbe prilagođene da se pozabave pitanjima o tome kako gradimo svoja tijela i kako su izgrađena. Prijedlozi dolaze iz queer, feminističke, crip, te kritičke teorije rase, i svake druge koja oprimjeruje i remeti način na koji je identitet utjelovljen individualno i kolektivno. Usmjeravamo pažnju na pritisak koji stvaraju prostori, površine koje reflektiramo, odnos subjekt/objekt, ako i sam čin bivanja u odnosu. Istražujemo proces orijentacije i dezorijentacije, potvrđujući vlastite obrasce i zatim se vraćajući čitati što naša tijela rade kroz razne leće. Koristit ćemo alate/radnje/koreografije koje su poznate, ali ponešto rekonfigurirane, kako bismo pronašli pukotine, nečitljive ili nepoznate prostore.

Ovaj program realiziran je u suradnji sa Movement Research kroz Global Practice Sharing program financiran od Trust for Mutual Understanding.

impressum, partneri

Umjetnička voditeljica: Sonja Pregrad
Producentica: Tea Kantoci
Voditeljica studentskog programa: Anika Cetina
Grafičko oblikovanje: Dora Đurkesac
Voditelj tehnike: Tomislav Maglečić
Produkcija: Multimedijalna koliba i Objekt plesa
Partneri: Movement Research, Muzej suvremene umjetnosti Zagreb, Centar KNAP, Objekt plesa, Akademija dramske umjetnosti, PC TALA, Kik Melone, SomaHut,
Improspekcije2022 podržali su: Grad Zagreb, Ministarstvo kulture RH, Movement Research kroz GPS/Global Practice Sharing program koji financira Trust for Mutual Understanding, Austrijski kulturni forum, Dance On Tour Austria, Life Long Burning, Kreativna Europa
Improspekcije2022 dio su programa Antisezona 22.

+++++

ENGLISH:

IMPROSPEKCIJE2022 – SENSUOUS SURFACES

22/9 – 25/9 Museum of Contemporary Art (MCA)
26/9 KNAP Center
1/10 – 2/10 PC TALA
28/10 – 30/10 PC TALA

The theme of this year’s, sixteenth edition of Improspekcije festival, is sensuous surfaces, as a medium of (bodily) interaction with the world. How are we immersed into our surroundings? The program of Improspekcije looks at different embodied, intermedial and social aspects of the materiality of our relations, co-agency,thinking with/through the materiality and sensibility.

The program consists of five guest performances (two from Croatia, three from abroad), installation, a collaborative project of students of Academy of Fine Arts and Academy of Dramatic Arts, two workshops and a Performance situation room Sensuous surfaces – an experiential-discursive program that offers additional immersion into the theme of the festival, the works and artists, with their poetics, politics and perspectives.

Program

22/9 Thursday

11-12:30h School, Museum of Contemporary Art
Margit Galanter: Responding to Performance through Practice / an experiential-discursive format

Foyer, Museum of Contemporary Art
Dora Đurkesac: Sea Soma / installation / Antisezona Ekstenzija

Occasional exhibitions space, 2nd floor, Museum of Contemporary Art
Students of Academy of Fine Arts and Academy of Dramatic Art: Grappling / installation / Antisezona Ekstenzija

19:00h Gorgona, Museum of Contemporary Art
Snježana Premuš: Time in a glance / performance

The performance will be followed by a conversation between artists within the PSR program Sensuous surfaces / Antisezona Ekstenzija

23/9 Friday

11:00-12:30h School, Museum of Contemporary Art
Margit Galanter: Responding to Performance through Practice / an experiential-discursive format

Foyer, Museum of Contemporary Art
Dora Đurkesac: Sea Soma / installation / Antisezona Ekstenzija

Occasional exhibitions space, 2nd floor, Museum of Contemporary Art
Students of Academy of Fine Arts and Academy of Dramatic Art: Grappling / installation / Antisezona Ekstenzija

18:00h Plato, Museum of Contemporary Art
Marko Gutić Mižimakov: Your sweat leaves a strangely metallic taste on the air, young hunter / performance

The performance will be followed by a conversation between artists within the PSR program Sensuous surfaces / Antisezona Ekstenzija

24/9 Saturday

13:00-14:30h School, Museum of Contemporary Art
Margit Galanter: Responding to Performance through Practice / an experiential-discursive format

Foyer, Museum of Contemporary Art
Dora Đurkesac: Sea Soma / installation / Antisezona Ekstenzija

Occasional exhibitions space, 2nd floor, Museum of Contemporary Art
Students of Academy of Fine Arts and Academy of Dramatic Art: Grappling / installation / Antisezona Ekstenzija

19:00h Occasional exhibitions space, 2nd floor, Museum of Contemporary Art
Oda Brekke: When there’s only surface left / performance within the Dance Hub program

The performance will be followed by a conversation between artists within the PSR program Sensuous surfaces / Antisezona Ekstenzija

25/9 Sunday

11:00-12:30h School, Museum of Contemporary Art
Margit Galanter: Responding to Performance through Practice / an experiential-discursive format

Foyer, Museum of Contemporary Art
Dora Đurkesac: Sea Soma / installation / Antisezona Ekstenzija

17:00h Occasional exhibitions space, 2nd floor, Museum of Contemporary Art
Students of Academy of Fine Arts and Academy of Dramatic Art: Grappling / performance / within the PSR program / Antisezona Ekstenzija

The program will be followed by a conversation with students within the PSR program Sensuous surfaces / Antisezona Ekstenzija

19:00h Gorgona, Museum of Contemporary Art
Costas Kekis: Bounce / performance

The performance will be followed by a conversation between artists within the PSR program Sensuous surfaces / Antisezona Ekstenzija

26/9 Monday

11:00-12:30h School, Museum of Contemporary Art
Margit Galanter: Responding to Performance through Practice / an experiential-discursive format

18.30 h KNAP Center
MOLD: A world of kisses, not stones / performance

The performance will be followed by a conversation between artists within the PSR program Sensuous surfaces / Antisezona Ekstenzija

27/9 Tuesday

11:00-12:30h School, Museum of Contemporary Art
Margit Galanter: Responding to Performance through Practice / an experiential-discursive format

1/10 – 2/10 PC TALA
Margit Galanter: Touch, dialog, and the sensuaries of body-being / workshop

28/10 – 30/10 PC TALA
Shannon Stewart: What does this body make? / Body-based theory practice / workshop

DAY TICKET– 50 kunas
Students, dance school pupils, retirees and unemployed persons – 35 kunas
Persons with disability and chaperone – free.
Admission to the play A world of kisses, not stones is free.
Reserve your ticket at: recepcija@msu.hr

Detailed program

Responding to Performance through Practice / Margit Galanter
Margit Galanter, dance poet and cultural instigator from the Bay Area, California, will host a series of responsive sessions as a corollary experience to the festival’s performances. The goal is to vibrate participation as audience as a creative act. The sessions will incorporate movement, writing, conversation, and explorations to reflect, enhance, process, and evolve the viewing experience into new formations. We will work with our multi-sensoriality, multi-dimensional responses, and the ever-changing experience of idea-creation as a sensuous, changing, and creative unfolding. What is contacted in the art experience, and what is under its surfaces? Of interest is sharing time, language, and the growing, collective organism of a common field.

This project is supported by the 2022 GPS/Global Practice Sharing program of Movement Research with funding from the Trust for Mutual Understanding.

Sea Soma / Dora Đurkesac

“Sea Soma” is a fictional ecosystem exploring water and digital objects as healers of somatic senses. It focuses on embodied cognition and opposes the mind-oriented perception of intelligence. It observes the static screen-based life and contemplates the digital as a sufficient experiential substitute. Its elements are a sea squirt, algorithmic sounds and images, dancer researcher, transparent screens, and mobile phones on neck holders.

Performance: Ixchel Mendoza Hernandez
Video and creative assistance: Stella Horta
UX design research: Sarah Baron Brljević
Dramaturgical assistance: Nina Gojić
Text consultancy: Vinicius Jatobá
Design: Louise Borinski
Theoretical assistance: Seán Marrett and Lukas Hondrich
Technical assistance: Lukas Hondrich
Thanks to: Marko Gregović and Natko Stipančev
Curation: Rachel Monosov

Time in a glance / Snježana Premuš

Time in a glance is formed as horizontal, generative choreography, where the viewer becomes a dynamic observer following the group’s movement, formed through various processes of transformations and modulations. The author is interested in the work of a group that draws from movement as a process and the body beyond the intended body codes and shapes. We are confronted with recognizable signs, gestures and their imperceptible occurrences, which the performer and the spectator each follow on their own in a spatial-temporal continuum.

Artistic direction and choreographic principles: Snježana Premuš
Performers and co-creators: Anja Bornšek, Snježana Premuš, Tina Valentan
Music and live composition: Boštjan Perovšek
Lighting design and live composition: Špela Škulj
Costumography: Barbara Kapelj
Video: Hana Vodeb editing / Tadej Vintar camera
Photography: Marcandrea
Production: Zavod Federacija Ljubljana
Partner: Bunker
The project was part of Creative Crossroads programme (cycle 1) – Long life burning/NDA Slovenija (EU programme Creative Europe).
Supported by: Ministry of Culture of the Republic of Slovenia and Municipality of Ljubljana

This guest performance is realized in collaboration with SomaHut platform.

Your sweat leaves a strangely metallic taste on the air, young hunter / Marko Gutić Mižimakov

Framed as an hour long epic, this experimental movement and audiovisual composition is made of folds, twists and turns in the spacetime of a speculo-holographic culture. The work continues the previous series of performing sites for affective clones and is set in the before and after of the upcoming short film Dragon Hunt.

Marko Gutić Mižimakov in collaboration with Lana Hosni & Marin Lemić
alongside clones LaLacurata, dRASKO i MarQ2

Produced by Marko Gutić Mižimakov and Association of Dance Artists of Croatia (UPUH). Supported by the City of Zagreb and a.pass – Advance Performance and Scenography Studies.

When there’s only surface left / Oda Brekke
When there’s only surface left departs from an interest in the innumerable traces that are discovered and produced when dancing. In this work the paradoxical aspect of the concept surface is a starting point. Evoking the sense of the most concrete and graspable; what is actually here, what can be seen or touched and pointed at. At the same time surface carries the meaning of superficiality and appearance– a façade stripped from solid structure and deep meaning.

Choreography: Oda Brekke
Performers: Lisa Schåman, Sunniva Vikør Egenes and Oda Brekke
Original cast/developed with: Maia Means, Lisa Schåman and Oda Brekke
Sound: Hara Alonso
Textile and objects: Mathilde Sundfjord Sæthre
Dramaturgical advice: Karina Sarkissova
Administration: Interim kultur
Premiere Weld Stockholm 2021
This performance and residency are realized in collaboration with MDT, as part of the Dance Hub program guideline of the project Life Long Burning
Supported by Weld, The Swedish Arts Council, Swedish Arts Grant Committee, the Nordic Culture fund, Bergen Municipality

Students’ program
The final year students of the Academy of Fine Arts and the Academy of Dramatic Art, whose authored works and interests meet around this year’s festival Improspekcije, have been invited within the joint collaborative process to consider layering and touching surfaces of their works as a collective response to the topic of sensuous surfaces.

Grappling / students of AFA and ADA
A group of 6 artists enters an empty space, bringing in their own personal materials, ideas, practices – out of those, a new, merged space formed around and dealing with the concept of “sensuous surfaces” emerges. The new space is built and developed collaboratively to form a collective installation. This becomes the basis for an exchange between the installation, artists and visitors.

The participants are students of the Academy of Fine Arts, in the graduate program Animated Film and New Media, orientation New Media: Bruna Jakupović, Josip Knežević, Evan Joseph Kirby Bogdanović, Lana Lehpamer, Ivor Tamarut; and Sara Škrobe, student of the Academy of Dramatic Art, in the undergraduate study program in Contemporary Dance, pedagogical orientation.

Bounce / Costas Kekis

Bounce is a performative ritual of personal and collective repair. The group of five performers work through shared sensorial physical practices of emotional resilience, driven by the need to care, cure, withstand and thrive. Bounce is an embodied and embedded process towards an ecology of perception, that is, the way the activity of our senses functions to bind our separate nervous systems into the encompassing environment and thrive – or in other words: to bounce back.

Artistic Direction – Costas Kekis
Performers – Mzamo Nondlwana, mwoyo dziruni, Asher O’ Gorman, Daniel Nasr, Evandro Pedroni
Sound – Tanja Fuchs aka Abu Gabi
Stage and Costumes – Panagis Marketos
Light Design – Katja Thürriegl
Production Management – Almud Krejza

Production: Costas Kekis / Taystee Tears – Kunst und Tanzprojekte
Funded by MA7 – Kulturabteilung der Stadt Wien
Co-produced by Brut
Supported by Im_flieger
Hosting supported by DANCE ON TOUR Austria and the Austrian Cultural Forum – AKF

A world of kisses, not stones / MOLD

The choreography is taking place on a cloud underground and speculates about time that does not pass, but is omnipresent, and exists in the world of things. The world in the cloud underground is always in a mild, contained, continuous movement. The category of time lacks direction and harmony; it accepts multiplicity and diversity of timeness – stones men worms and microbes – which create temporary images and events through repetition, restoration, and adding up to the network of continuous movement.

Mold COLLECTIVE.
Choreography and performance: Antonia Dorbić, Marta Krešić, Danijela Renić and Lana Šprajcer
Stage design: Antonia Dorbić and Marta Krešić
Music: Adam Lončar
Production: Karla Abramović
The project has been supported by the Ministry of Culture and Media of the Republic of Croatia.

Touch, dialog, and the sensuaries of body-being / Margit Galanter
In this workshop, we will explore dancing as listening, and the multi-sensorial experience that can emerge through attuning to breath, place, space, contours, tone, touch, and atmosphere. The workshop will draw from the radical sensory-perceptual compositional practice, “Tuning” scores, initiated by Lisa Nelson (USA) and the vast movement cosmology, Amerta Movement, created by Suprapto Suryodarmo (Java, Indonesia). We will work with both sensing and oral language, to access intent and composition as conversation. And through sensation, relation, and creation, we will wake up sensuous surfaces of the moving experience, and compose together.
This workshop works through movement practice and welcomes artists and thinkers from all disciplines – all practices have an embodiment and most any could benefit from this work. Please bring a notebook, pens, drawing materials if you like.

This project is supported by the 2022 GPS/Global Practice Sharing program of Movement Research with funding from the Trust for Mutual Understanding.

What does this body make? / Body-based theory practice / Shannon Stewart

How does the material of who I am, intersect with the material of who you are, the material that has made us, the matter that we engage with, and the magic that goes beyond matter?

Over the course of two days, our sessions combine somatic exercises adapted to engage questions about how we construct our bodies and how they are constructed. Proposals are seeded from queer, feminist, crip, critical race theory, and each other that exemplify and disrupt the way identity is embodied individually and collectively. We focus attention to the pressure spaces exert, the surfaces that we are reflecting off of, the relationship of subject/object, as well as the act of relating. We explore the process of orientation and disorientation, saying yes to our patterns and then stepping back to read what our bodies are doing through a variety of lenses. We will use tools/actions/scores that are familiar but slightly re-configured to look for rifts, illegible or unfamiliar spaces.

This project is supported by the 2022 GPS/Global Practice Sharing program of Movement Research with funding from the Trust for Mutual Understanding.

impressum, partners

Artistic director: Sonja Pregrad
Producer: Tea Kantoci
Director of the students’ program: Anika Cetina
Graphic design: Dora Đurkesac
Technical manager: Tomislav Maglečić
Production: Multimedia Hut and Object of Dance
Partners: Movement Research, Museum of Contemporary Art Zagreb, KNAP Center, Object of Dance, Academy of Dramatic Art, PC TALA, Kik Melone, SomaHut.
Improspekcije2022 has been supported by: The City of Zagreb, Ministry of Culture of the Republic of Croatia, Movement Research through GPS/Global Practice Sharing program financially supported by the Trust for Mutual Understanding, Austrian Cultural Forum, Dance On Tour Austria, Life Long Burning, Creative Europe.
Improspekcije2022 is part of the Antisezona 22 program.

Objavljeno
Kategorizirano kao Aktualno