UPUH
24.11.2015.
VERA MALETIĆ ..... sjećanja

VERA MALETIĆ ..... sjećanja

(Beograd, 6. lipnja 1928. – Columbus, 15. listopada 2015.)

Vera Maletić bila je predodređena plesom, za ples. U početku karijere upijala je rad i promišljanja o plesu majke Ane Maletić , koja je njezina učenica, plesačica i suradnica, i koja će se, kako to mora biti u odnosu velikih učitelja i učenika, u jednom trenutku zrelosti odvojiti u potrazi za osobnim razvojem i nadgradnjom. Po završetku Škole za ritmiku i ples usavršavala se u Labanovom Cenru (1946.-1958.), diplomirala povijest umjetnosti i klasičnu arheologiju na Filozofskom fakultetu u Zagrebu (1954.-1959.) Nastavlja sa pedagoškim radom u Školi za ritmiku i ples gdje biva i suradnik u osmišljanji i razradi nastavnih planova i programa.

Inicijator, suosnivač i voditeljica Studija za suvremeni ples (19962 – 1966.) u tom periodu postavlja Hir infantkinje te Saltatu. Na poziv Labanovog Centra 1966. odlazi u London ali još surađuje sa Studijem za suvremeni ples i u tom periodu nastaju njene najznačajnije koreografije , 1967.  film Koreografija za kameru i plesače i Minijature za Lewis Caroll u produkciji Televizije Zagreb i Zagreb filma u režiji Kreše Golika. Te godine usljedile su još dvije koreografije , Minijature kao televizijska adaptacija koreografije na glazbu Ive Maleca a u režiji Mladena Raukara i Radiant na glazbu Milka Kelemena u režiji Vladimira Seljana. Njezin koreografski i istraživački rad avangardan je u mnogim segmentima a posebno po zanimanju za eksperiment i apstraktna oblikovanja ljudskih odnosa unutar vizualizacije muzičkih formi suvremenih skladatelja u Zagrebu tog vremena.

Nakon Londona odlazi u Sjedinjene Države gdje je 1981. stekla interdisciplinarni doktorat i dočekala mirovinu kao professor emerita, kao cijenjena, citirana i pozivana profesorica plesnog odsjeka na državnom sveučilištu The Ohio State University.

Laurence Louppe u svojoj Poetici suvremenog plesa u više navrata citira Veru Maletić i zahvaljuje joj, pa tako, pišući o njezinom prosvjetljujućem radu, komparativnoj studiji relevantnih pristupa prostornosti i vremenosti Labana, Strausa, Buytendijka i Merleau-Pontyja kojima je zajedničko „zanimanje za prostornu orijentaciju, ukorijenjeno u čovjekovim egzistencijalnim temeljima kao što su polje gravitacije, tjelesna struktura, centar ravnoteže povezan s ustrojstvom i potencijalom kretanja“ i u kojoj Vera „povlači paralelu između Strausova i Labanova viđenja kinesfere kao ne-zatvorenog tijela, „otvorenog skupa“, koji prostor ispunjava beskonačnim titrajima svoje taktilonsti.“ sumira: „Vera Maletić zaključuje da je uloga plesa da bude polje provjere i simbolizacije tijela-prostora.“
« povratak
Adresa: Ilica 10, Zagreb | Tel / Fax: 01 48 33 116, Mob. 091 50 50 415 | E-mail: | IBAN: HR0723600001101404495
Copyright © Udruga plesnih umjetnika Hrvatske 2007-2017. | designed by Studio Cuculić | developed by STO2